فیس بوک توییتر اینستاگرام
    پنج‌شنبه 10 فروردین
    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    • اخبار
    • نظریه ها
      • مفاهیم و نظریه های خط مشی گذاری
        • تعاریف و مفاهیم خط مشی گذاری
        • مدل های خط مشی گذاری
        • نظریه های فرآیند خط مشی عمومی
        • خط مشی گذاری رفتاری
        • مسأله یابی، دستورگذاری و مشروعیت یافتن خط‌ مشی عمومی
        • گروه‌های ذی‌نفوذ و بازیگران خط‌مشی عمومی
        • اجرای خط‌مشی عمومی و ابزارهای آن
        • ارزیابی، یادگیری و تغییر خط‌مشی عمومی
        • درآمدی بر نظریه خط مشی گذاری عمومی (اسمیت)
      • مفاهیم و نظریه های مدیریت دولتی
        • نهضت های مدیریتی در بخش دولتی
        • چالش های مدیریت دولتی در ایران
        • مدیریت دولتی نوین
        • بوروکراسی و توسعه در ایران
        • مقدمه ای بر فلسفه نظریه های مدیریت دولتی
    • قوانین
    • گزارش سیاستی
      1. خط مشی علم و فناوری
      2. خط مشی گذاری فرهنگی
      3. نظام اداری و استخدامی
      4. گزارش های شفافیت و مبارزه با فساد
      5. بحران: بودجه ریزی
      6. بحران : محیط زیست
      7. بحران: آب
      8. بحران: بانکداری و مالی
      9. بحران: صندوق‌های بازنشستگی عمومی‌
      10. گزارش های موضوعی متفرقه
      ویژه
      4 دی 1397

      متن کامل لایحه بودجه ۹۸

      اخیر
      3 مرداد 1401

      گزارش تحول صنعت خودرو

      31 تیر 1401

      سامانه جمع‌نویسی برای ارتقای خط‌مشی‌های اداری کشور

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

    • اقتصادی
      1. شاخص ها و گزارش های اقتصادی ایرانی
      2. شاخص های جهانی
      3. مفاهیم و تئوری های اقتصادی به زبان ساده
      ویژه
      22 اسفند 1398

      صندوق بین المللی پول چطور به کشورهای درگیر ویروس کرونا کمک مالی ارایه می نماید؟

      اخیر
      1 مرداد 1401

      مروری بر وضعیت متغیرها  و شاخصهای اقتصادی 💠تیرماه ۱۴۰۱

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

      6 اردیبهشت 1401

      گزارش تحول صنعت، معدن و تجارت

    • مقالات
      1. مقالات انگلیسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      2. مقالات فارسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      3. مقالات و سخنان اساتید
      ویژه
      10 فروردین 1399

      کرونا و رویکردهای رفتاری دولت‌ها در سیاست‌گذاری

      اخیر
      9 بهمن 1401

      تحلیلی بر مشکلات استانداردسازی در حوزه مصالح ساختمانی منطبق بر قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد

      5 مرداد 1401

      Article: The world after coronavirus-مقاله جهان پس از ویروس کرونا.

      1 مرداد 1401

      تبیین و آسیب شناسی الگوی جاری مدیریت دولتی در ایران

    • کتاب و مجلات
      1. کتاب انگلیسی
      2. کتاب فارسی
      3. مجلات
      ویژه
      1 تیر 1397

      کتاب ارزشمند Introducing Public Administration

      اخیر
      30 مرداد 1401

      چاپ کتاب «حکمرانی؛ رهیافتها و فناوری‌ها» در انتشارات دانشگاه تهران

      22 تیر 1401

      فراخوان ارسال مقاله فصلنامه مطالعات مدیریت خدمات عمومی 

      14 تیر 1401

      فراخوان شماره تابستان فصلنامه حکمرانی و توسعه

    • مراکز علمی
      • اساتید و بزرگان
      • کنفرانس ها و نشست های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • دانشکده ودانشگاه های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • انجمن های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • سایت های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
    • پادکست، فیلم و سخنرانی
      • پادکست ایپونا
      • سخنرانی های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • فیلم (کلیپ) های سیاستی
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    شما در:خانه»اخبار»الزامات تصمیم گیری (ویرایش اول) لایحه بودجه سال 1397 کل کشور
    photo_2017-12-04_00-19-48

    الزامات تصمیم گیری (ویرایش اول) لایحه بودجه سال 1397 کل کشور

    0
    توسط امیرحسام بهروز بر 12 آذر 1396 اخبار, اسناد و قوانین, بحران: بودجه ریزی

    الزامات تصمیم گیری لایحه بودجه سال 1397 کل کشور

    برای دربافت مطلب کلیک کنید.

    الزامات تصمیم گیری (ویرایش اول)

    ?ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎﻟﯿﺎﻧﻪ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺳﻨﺪ ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاری دوﻟﺖﻫﺎﺳﺖ و ﻟﺬا ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی درﺑﺎره آن از اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺴﺰاﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ درﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻻﯾﺤﻪ ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎل 1397 در دﺳﺖ ﺗﻬﯿﻪ اﺳﺖ، ﮔﺰارشﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﻃﺮح ﺑﺮﺧﯽ ﻧﮑﺎت ﻣﻬﻢ و اﻟﺰاﻣﺎت ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی درﺑﺎره ﻻﯾﺤﻪ ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎل 1397 ﻣﯽﭘﺮدازد. ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی و ﻟﺰوم ﮐﻨﺘﺮل ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎی دوﻟﺖ و اﺳﺘﻔﺎده ﺻﺤﯿﺢ از ﻣﻔﻬﻮم ﺑﻮدﺟﻪرﯾﺰی ﻣﺒﺘﻨﯽﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ وﺿﻌﯿﺖ ﺑﺪﻫﯽﻫﺎی دوﻟﺖ و ﺑﺎزار ﺑﺪﻫﯽ، وﺿﻌﯿﺖ اﻋﺘﺒﺎرات ﻋﻤﺮاﻧﯽ و اﻟﺰاﻣﺎت ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺸﻢ ﺑﺮای ﺑﻮدﺟﻪرﯾﺰی در ﺳﺎل 1397 ازﺟﻤﻠﻪ ﻣﺤﻮرﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در اﯾﻦ ﮔﺰارش ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ.
    ﻧﮑﺎت ﻣﻬﻢ ﮔﺰارش ﺑﻪﺷﺮح زﯾﺮ اﺳﺖ:

    ? ﺑﺮاﺳﺎس ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﻣﺮﮐﺰ ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎ در ﺳﺎل 1396 رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎدی ﺣﺪود 3/7 درﺻﺪ و ﻧﺮخ ﺗﻮرم ﺣﺪود 11/2 درﺻﺪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد ﮐﻪ ﻣﺒﻨﺎی ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت درآﻣﺪﻫﺎی ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ و ﺳﺎﯾﺮ درآﻣﺪﻫﺎ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ.

    ? ﺑﺮآوردﻫﺎی ﻣﺮﮐﺰ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ ﮐﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻋﻤﻮﻣﯽ در دﺳﺘﺮس در ﺳﺎل 1397، ﺣﺪود 325 ﻫﺰار ﻣﯿﻠﯿﺎرد ﺗﻮﻣﺎن اﺳﺖ. از دﯾﮕﺮ ﺳﻮ اﻋﺘﺒﺎرات ﻫﺰﯾﻨﻪای اﺟﺘﻨﺎبﻧﺎﭘﺬﯾﺮ ﺳﺎل 1396 ﺣﺪود 280 ﻫﺰار ﻣﯿﻠﯿﺎرد ﺗﻮﻣﺎن اﺳﺖ. اﯾﻦ ارﻗﺎم ﺣﮑﺎﯾﺖ از آن دارد ﮐﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻮﺟﻮد ﺑﺮای ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮیﻫﺎی ﺑﻮدﺟﻪای در ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎل 1397، ﺣﺪود 45 ﻫﺰار ﻣﯿﻠﯿﺎرد ﺗﻮﻣﺎن ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﺑﻪﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﻣﻨﺎﺑﻌﯽ ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮان ﺻﺮف ﺗﺄﻣﯿﻦ ﺑﺎر ﻣﺎﻟی، ﺗﺼﻤﯿﻢﻫﺎﯾﯽ از ﻗﺒﯿﻞ اﻓﺰاﯾﺶ ﺣﻘﻮق ﮐﺎرﮐﻨﺎن دوﻟﺖ و ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﺎن، ﺑﺎزﭘﺮداﺧﺖ ﺑﺪﻫﯽﻫﺎی دوﻟﺖ و اﺟﺮای ﻃﺮحﻫﺎی ﻋﻤﺮاﻧﯽ ﮐﺮد از ﻣﺤﻞ اﯾﻦ 45 ﻫﺰار ﻣﯿﻠﯿﺎرد ﺗﻮﻣﺎن ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.
    ? در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﮐﻨﺘﺮل ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎی دوﻟﺖ، ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺎﯾﺪ از ﻃﺮﯾﻖ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﺎﻟﯿﺎتﻫﺎ، اﻓﺰاﯾﺶ ﻗﯿﻤﺖ ﺣﺎﻣﻞﻫﺎی اﻧﺮژی، اﻓﺰاﯾﺶ ﻧﺮخ ارز و ﯾﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﺑﺪﻫﯽﻫﺎی دوﻟﺖ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﺷﻮد ﮐﻪ آﺛﺎر ﺗﺒﻌﯽ آن ﻣﺎﻧﻨﺪ آﺛﺎر ﺗﻮرﻣﯽ و رﮐﻮدی و اﺛﺮ ﺑﺮ ﻗﺪرت ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺮدم ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.
    ? اﻧﺘﺸﺎر ﻧﺎﻣﺘﻮازن اوراق ﻣﺎﻟﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﮐﻨﺘﺮل ﺗﻌﻬﺪات دوﻟﺖ ﺑﺮای ﭘﺮداﺧﺖ اﺻﻞ و ﺳﻮد اوراق ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪه ﺑﯿﺎﻧﺠﺎﻣﺪ. ﺑﻪﻋﻼوه اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﮐﺴﺮی ﺑﻮدﺟﻪﻫﺎی ﺑﺎﻻﺗﺮ در ﺳﺎلﻫﺎیآﺗﯽ ﻣﻨﺠﺮ ﺷﻮد.
    ? در ﻣﺎده )7( ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ، ﺳﻘﻒ اﻋﺘﺒﺎرات ﻣﺠﺎز ﺟﻬﺖ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺑﻮدﺟﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﻻزم اﺳﺖ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.
    ? در ﻣﺎده 8 ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺸﻢ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﺪﻫﯽﻫﺎی دوﻟﺖ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﺎﺧﺎﻟﺺ داﺧﻠﯽ ﺗﺎ ﺳﻘﻒ 40درﺻﺪ ﻣﺠﺎز داﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﻻزم اﺳﺖ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.
    ? در ﻣﺎده 39 ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺸﻢ دوﻟﺖ ﻣﮑﻠﻒ ﺑﻪ درج ﺟﺪول ﻣﻨﺎﺑﻊ و ﻣﺼﺎرف اﺟﺮای ﻫﺪﻓﻤﻨﺪی ی ﺎراﻧﻪﻫﺎ در ﻟﻮاﯾﺢ ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﻨﻮاﺗﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ.
    ? در ﻣﺎده 7 ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﻬﻢ ﺻﻨﺪوق ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻠﯽ و ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻠﯽ ﻧﻔﺖ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺣﺎﺻﻞ از ﺻﺎدرات ﻧﻔﺖ، ﻣﯿﻌﺎﻧﺎت ﮔﺎزی و ﺧﺎﻟﺺ ﺻﺎدرات ﮔﺎز ﺑﻪﺗﺮﺗﯿﺐ ﻣﻌﺎدل 32 و 14.5 درﺻﺪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه اﺳﺖ.
    ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﺷﺪﯾﺪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻻزم اﺳﺖ ﺗﺎ ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮای اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﮐﻨﺘﺮل ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎ ﺑﻪﻃﻮر ﻫﻤﺰﻣﺎن در ﭘﯿﺶ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮد. ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺣﻮزهﻫﺎی ﭘﺮﻫﺰﯾﻨﻪ و ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮐﻨﺘﺮل ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎ در اﯾﻦ ﺑﺨﺶﻫﺎ، ﺗﻮﻗﻒ ﻃﺮحﻫﺎی ﻋﻤﺮاﻧﯽ ﻓﺎﻗﺪ اوﻟﻮﯾﺖ و ﻓﺮوش داراﯾﯽﻫﺎی آﻧﻬﺎ، ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﻗﺎﭼﺎق و در ﻧﺘﯿﺠﻪ اﻓﺰاﯾﺶ درآﻣﺪﻫﺎی ﮔﻤﺮﮐﯽ، ﺗﻼش در ﺟﻬﺖ اﻓﺰاﯾﺶ درآﻣﺪﻫﺎی ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﺑﺪون ﻓﺸﺎر ﺑﺮ ﻣﺆدﯾﺎن ﺧﻮشﺣﺴﺎب و اﺳﺘﻔﺎده از روﯾﮑﺮد ﺗﺴﻬﯿﻢ ﻋﻮاﯾﺪ ﺟﻬﺖ اﻓﺰاﯾﺶ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ و ﻣﺸﺎرﮐﺖ ذﯾﻨﻔﻌﺎن ازﺟﻤﻠﻪ اﯾﻦ ﻣﻮارد ﻫﺴﺘﻨﺪ.

    ??ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻻزم اﺳﺖ ﺗﺎ ﻻﯾﺤﻪ ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎل 1397 از ﻧﻈﺮ ﺷﻔﺎﻓﯿﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻟﻮاﯾﺢ ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎلﻫﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻬﺒﻮد
    ﯾﺎﺑﺪ. در اﯾﻦ راﺳﺘﺎ ﻻزم اﺳﺖ ﺗﺎ:
     ﺑﺮاﺳﺎس اﺻﻮل ﭘﻨﺠﺎه ودوم، ﭘﻨﺠﺎه وﺳﻮم و ﭘﻨﺠﺎه وﭘﻨﺠﻢ ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ، ﻫﻤﻪ اﻋﺪاد و ارﻗﺎم ﺑﻮدﺟﻪ در ﺳﻘﻒ ﺑﻮدﺟﻪ ﻟﺤﺎظ ﮔﺮدد
     ردﯾﻒﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ در آن وﺟﻮه ﻣﺘﻤﺮﮐﺰی درج ﺷﺪهاﻧﺪ و در ﻋﻤﻞ ﺑﯿﻦ ﻣﺼﺎرف ﻣﺘﻌﺪد، ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺟﺪاول 19 و 20 ﻻﯾﺤﻪ( ﺣﺬف ﮔﺮدﻧﺪ.
     درﺑﺎره اﻋﺘﺒﺎرات ردﯾﻒﻫﺎی ﻣﺘﻔﺮﻗﻪ، ﺿﻤﻦ ﺿﺮورت ﺷﻔﺎفﺳﺎزی ﻣﺠﻮزﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺎﻟﯽ ﺟﻬﺖ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ اﻋﺘﺒﺎر در ردﯾﻒﻫﺎی درجﺷﺪه، ردﯾﻒﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ دﺳﺘﮕﺎه ﯾﺎ ﻣﺤﻞ ﻣﺼﺮف آﻧﻬﺎ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ ﺣﺬف ﺷﺪه و ﻫﻤﻪ آﻧﻬﺎ ذﯾﻞ دﺳﺘﮕﺎه و ﻣﺤﻞ ﻣﺼﺮف ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮان ﮐﺪ ﻓﺮﻋﯽ- درج ﺷﻮﻧﺪ.

    مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

    Share. فیس بوک توییتر پینترست لینکدین تامبلر ایمیل
    مقاله قبلیپادکست : پادکست : Perverse Incentives and Bad Policies
    مقاله بعدی نقدی بر اهداف قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
    امیرحسام بهروز
    • سایت اینترنتی

    کاندیدای دکتری مدیریت دولتی- خط مشی گذاری و سیاستگذاری دانشگاه تهران، مشاور حوزه سیاستگذاری علم و فناوری، بودجه ریزی و فناوری اطلاعات

    پست های مرتبط

    چاپ کتاب «حکمرانی؛ رهیافتها و فناوری‌ها» در انتشارات دانشگاه تهران

    «آینده‌نگری برای سازمان های بخش عمومی»

    رویداد پارلمان دانشجویی

    ثبت پاسخ لغو عملیات پاسخ دهی

    دیده بان خط مشی ایران

    پایگاه خبری دیده بان خط مشی (سیاستگذاری) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت 22075975 درستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    اپلیکیشن دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    پادکست ایپونا

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    افتخارات

    دیده بان خط مشی ایران

    رسانه خط مشی گذاری ایرانی :
    برگزیده يازدهمين كنگره پيشگامان پيشرفت جمهوري اسلامي ايران

    دیده بان خط مشی ایران

    کاندیدای مقام برترين وبسايت ايراني (بخش انقلاب)
    دهمین جشنواره وب و موبایل ایران

    نهادهای خط مشی گذاری و حکمرانی

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    • آخرین نوشته ها
    • محبوب ترین
    9 بهمن 1401

    تحلیلی بر مشکلات استانداردسازی در حوزه مصالح ساختمانی منطبق بر قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد

    8 بهمن 1401

    طراحی سیستم ارزیابی عملکرد شرکت های دولتی از حیث مسئولیت اجتماعی

    27 دی 1401

    وزارت بحران؟!

    30 مرداد 1401

    چاپ کتاب «حکمرانی؛ رهیافتها و فناوری‌ها» در انتشارات دانشگاه تهران

    12 مرداد 1401

    «آینده‌نگری برای سازمان های بخش عمومی»

    5 اسفند 1396

    مدل‌های خط‌مشی گذاری و تحلیل خط‌مشی در بخش عمومی20-مدل بحرانی،مدل اجتماعی

    26 مهر 1396

    قانون لینکلن؛ تشویق گزارش‌دهندگان فساد در آمریکا

    2 آبان 1396

    او، لُخت است

    18 آبان 1396

    سرفصل های گرایش جدید کارشناسی ارشد سیاستگذاری عمومی

    28 آبان 1396

    همه هزینه ها برای توسعه فرهنگی : خداحافط کلوپ

    رسانه دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    RSS داده نما
    • ترکیب جام جهانی ۲۰۲۶
    • در همایش سراسری مدیران دولت چه گذشت؟
    • کشورها برای حفاظت جامعه از اخبار جعلی چه تدابیری دارند؟
    • رنگبندی کرونایی شهرستان‌های کشور از (۱۴۰۲/۰۱/۰۵)
    • ویژگی‌های هشت گانه فاز دوم طرح نوسازی و تثبیت پالایشگاه آبادان
    مراجع و وبسایت های مرتبط

    کانال دیده بان خط مشی ایران

    الگو

    دیده بان خط مشی ایران

     اندیشکده حکمرانی شریف

     جامعه اندیشکده ها

     مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

     ژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف

     مرکز پژوهشی آرا

     پژوهشکده مطالعات فناوری

     پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت

     مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌ نگری

     مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

     شبکه کانون‌های تفکر ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    صلاحیت ها و مجوزهای قانونی

    logo-samandehi

    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری

    ما اگر دنبال پیشرفت هستیم و پیشرفت علمی را شرط لازم پیشرفت عمومی كشور میدانیم، توجه داشته باشیم كه مراد ما از پیشرفت، پیشرفت با الگوی غربی نیست. دستور كار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال كردن الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی است
    رهبر معظم انقلاب

    رسانه خط مشی گذاری

    دیده بان سیاستگذاری (خط مشی) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
    رسانه خط مشی گذاری ایرانی دارای شماره ثبت 22075975 از ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    آرمان ما : توسعه و پیشرفت اسلامی ایرانی. کپی رایت 2014-2020, کلیه حقوق برای رسانه دیده بان سیاستگذاری (خط مشی گذاری) ایرانی © محفوظ است.
    آرمان ما : توسعه و پیشرفت اسلامی ایرانی. کپی رایت 2014-2020, کلیه حقوق برای رسانه دیده بان سیاستگذاری (خط مشی گذاری) ایرانی © محفوظ است.

    عبارت مورد نظر خود را در بالا نوشته و کلید Enter برای جست و جو بزنید و یا کلید Esc را برای لغو بزنید.