فیس بوک توییتر اینستاگرام
    دوشنبه 24 مرداد
    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    • اخبار
    • نظریه ها
      • مفاهیم و نظریه های خط مشی گذاری
        • تعاریف و مفاهیم خط مشی گذاری
        • مدل های خط مشی گذاری
        • نظریه های فرآیند خط مشی عمومی
        • خط مشی گذاری رفتاری
        • مسأله یابی، دستورگذاری و مشروعیت یافتن خط‌ مشی عمومی
        • گروه‌های ذی‌نفوذ و بازیگران خط‌مشی عمومی
        • اجرای خط‌مشی عمومی و ابزارهای آن
        • ارزیابی، یادگیری و تغییر خط‌مشی عمومی
        • درآمدی بر نظریه خط مشی گذاری عمومی (اسمیت)
      • مفاهیم و نظریه های مدیریت دولتی
        • نهضت های مدیریتی در بخش دولتی
        • چالش های مدیریت دولتی در ایران
        • مدیریت دولتی نوین
        • بوروکراسی و توسعه در ایران
        • مقدمه ای بر فلسفه نظریه های مدیریت دولتی
    • قوانین
    • گزارش سیاستی
      1. خط مشی علم و فناوری
      2. خط مشی گذاری فرهنگی
      3. نظام اداری و استخدامی
      4. گزارش های شفافیت و مبارزه با فساد
      5. بحران: بودجه ریزی
      6. بحران : محیط زیست
      7. بحران: آب
      8. بحران: بانکداری و مالی
      9. بحران: صندوق‌های بازنشستگی عمومی‌
      10. گزارش های موضوعی متفرقه
      ویژه
      4 دی 1397

      متن کامل لایحه بودجه ۹۸

      اخیر
      3 مرداد 1401

      گزارش تحول صنعت خودرو

      31 تیر 1401

      سامانه جمع‌نویسی برای ارتقای خط‌مشی‌های اداری کشور

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

    • اقتصادی
      1. شاخص ها و گزارش های اقتصادی ایرانی
      2. شاخص های جهانی
      3. مفاهیم و تئوری های اقتصادی به زبان ساده
      ویژه
      22 اسفند 1398

      صندوق بین المللی پول چطور به کشورهای درگیر ویروس کرونا کمک مالی ارایه می نماید؟

      اخیر
      1 مرداد 1401

      مروری بر وضعیت متغیرها  و شاخصهای اقتصادی 💠تیرماه ۱۴۰۱

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

      6 اردیبهشت 1401

      گزارش تحول صنعت، معدن و تجارت

    • مقالات
      1. مقالات انگلیسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      2. مقالات فارسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      3. مقالات و سخنان اساتید
      ویژه
      10 فروردین 1399

      کرونا و رویکردهای رفتاری دولت‌ها در سیاست‌گذاری

      اخیر
      5 مرداد 1401

      Article: The world after coronavirus-مقاله جهان پس از ویروس کرونا.

      1 مرداد 1401

      تبیین و آسیب شناسی الگوی جاری مدیریت دولتی در ایران

      11 تیر 1401

      خلاصه سیاستی: ابزار تاثیرگذاری بر فرآیند سیاست‌گذاری

    • کتاب و مجلات
      1. کتاب انگلیسی
      2. کتاب فارسی
      3. مجلات
      ویژه
      1 تیر 1397

      کتاب ارزشمند Introducing Public Administration

      اخیر
      22 تیر 1401

      فراخوان ارسال مقاله فصلنامه مطالعات مدیریت خدمات عمومی 

      14 تیر 1401

      فراخوان شماره تابستان فصلنامه حکمرانی و توسعه

      12 تیر 1401

      شماره 13ماهنامه مطالعات دولت

    • مراکز علمی
      • اساتید و بزرگان
      • کنفرانس ها و نشست های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • دانشکده ودانشگاه های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • انجمن های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • سایت های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
    • پادکست، فیلم و سخنرانی
      • پادکست ایپونا
      • سخنرانی های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • فیلم (کلیپ) های سیاستی
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    شما در:خانه»مفاهیم و نظریه های خط مشی گذاری»تعاریف و مفاهیم خط مشی گذاری»مفاهیم و نظریه های خط مشی گذاری6- ویژگی‌های اصلی خط‌مشی‌گذاری حرفه‌ای
    PUBLIC POLICY THEORY

    مفاهیم و نظریه های خط مشی گذاری6- ویژگی‌های اصلی خط‌مشی‌گذاری حرفه‌ای

    0
    توسط حانیه قربانی فرد بر 20 شهریور 1396 تعاریف و مفاهیم خط مشی گذاری

    مفاهیم و نظریه های خط مشی گذاری

    بخش ششم

    ویژگی‌های اصلی خط‌مشی‌گذاری حرفه‌ای

    جهت دانلود این مطلب ، کلیک کنید 

    ·         آینده نگر بودن[1]

    ـ برنامه‌ریزی بر پایه سناریو[2]: در این برنامه‌ریزی گزینه‌های مختلف خط‌مشی با توجه به آینده‌های احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرند که چگونه بر اساس روندهای جاری می‌توانند به نتایج مختلف یا یکسان برسند.

    ـ تفکر آینده‌نگر[3]: این تفکر، بر آن چه کالا در حال اتفاق افتادن است نگاه می‌کند تا بتواند درباره آن چه بعداً در یک راه‌حل خلاق باید پیش بیاید، فکر کند.

    ـ برنامه‌ریزی اقتضایی[4]: به کارگیری روش‌های متناسب به منظور اطمینان یافتن از این که خط‌مشی اعلان شده، اجرا می‌شود و به حداقل رساندن اثرات منفی از مواردی که مطابق برنامه پیش نمی‌رود و یا اتفاقات پیش‌بینی نشده در زمانی که خط‌مشی در حال اجرا است.

    ·         برون نگری[5]

    ـ الگوبرداری[6]: بهبود از طریق یادگیری از دیگران و شناسایی جایی که تغییر برای مدرنیزه کردن فرآیند خط‌مشی‌گذاری لازم است، ارتقاء می‌یابد.

    ـ استراتژی‌های ارتباطی[7]: این استراتژی‌ها از طرق زیر به مدیریت تغییر کمک می‌رساند.

    • برنامه‌ریزی برای درگیر کردن کلیه ذی‌نفعان خط‌مشی‌ها از ابتدای کار خط‌مشی گذاری
    • توجه به آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی افراد در فرآیند خط‌مشی‌گذاری، اطلاع‌رسانی و اطلاعات­گیری
    • برنامه‌ریزی برای ارتباط داشتن با همه کسانی که از طریق ارائه خط‌مشی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. مانند پیشنهاد دهندگان، تصمیم‌گیرندگان، مجریان و…

    ·         خلاقیت و نوآوری[8]

    ـ ارزیابی‌های منظم اثرات خط‌مشی‌ها به شفافیت فرآیند ارزیابی تأثیرات سیاست‌ها بر روی شهروندان، تجار و سازمان‌ها کمک می‌کند.

    ـ مدیریت پروژه، سازوکاری برای اطمینان از اینکه ارتباطات و تحلیل ذی‌نفعان به عنوان یک جزء جدایی‌ناپذیر فرآیند خط‌مشی‌ باشد، ایجاد می‌کند.

    ـ شناسایی، ارزیابی و مدیریت ریسک به پدید آمدن محیطی که در آن ایده‌های خلاقیت و نوآوری پدید می‌آیند، آزمایش می شوند و به خط‌مشی‌گذاران اطلاع داده می‌شوند.

    ـ تشویق ایده‌های جدید و خلاقانه «فکر کردن خارج از چارچوب» را از طریق جلسات طوفان مغزی و وارد کردن افراد خارجی به تیم خط‌مشی تحقق می‌بخشد.

    ـ تجربه کردن با گزینه‌های مختلف از طریق محیط‌های نمونه و آزمایشی به عنوان یک قسمت از ایجاد خط‌مشی و اجرای آن به خط‌مشی‌گذاران کمک می‌کند از تجربیات درس بگیرند و تنوع و انعطاف در خط‌مشی‌ها ایجاد شود. شواهد برای فهم مسأله، شامل اینکه چرا راه‌حل‌های خط‌مشی‌های گذشته شکست خورده‌اند، به این مرحله کمک می‌کند.

    ·         به کارگیری شواهد[9]

    ـ جمع‌آوری اطلاعات کیفی از منابع مختلف به خط‌مشی‌گذاران کمک می‌کند که تشخیص دهند باید در چه کارها و اموری ملاحظه کنند و چگونه به فرصت‌های بهینه دست یابند. برای اینکه این گونه اطلاعات اثربخش باشد باید توسط متخصصان هر حوزه کاری تغییر و تعبیر شوند.

    ـ تجزیه و تحلیل ذی‌نفعان[10] به خط‌مشی‌گذاران کمک می‌کند که مطمئن شوند آنها نقش همه گروه‌های درگیر خط‌مشی‌گذاری و متأثر از آن را شناسایی نموده و درباره آنها فکر کرده‌اند.

    ـ تجزیه تحلیل هزینه منفعت[11] به بررسی درست حوزه گزینه‌های ارزیابی شده کمک می‌کند.

    ـ مدل‌سازی اقتصادی[12] به ایجاد توانمندی جهت اینکه بفهمیم یک خط‌مشی در دنیای واقعی چگونه نقش ایفا می‌کند، تشخیص اینکه چه عوامل و رفتارهایی ممکن است خط‌مشی را تحت تأثیر قرار دهند، مطمئن شوند آنها نقش همه گروه‌های درگیر خط‌مشی‌گذاری و متأثر از آن را شناسایی نموده و درباره آنها فکر کرده‌اند، کمک می‌کند.

    ـ ایجاد سازوکار ارتباطی مشتری با هوش[13] جهت دسترسی سریع به ایشان برای مشورت کردن راجع به نتایج و اثرات خط‌مشی و اطلاع‌رسانی به موقع.

    ـ شناسایی اولویت‌های تحقیقاتی با استفاده بهتر از تحقیق که در دستیابی به اهداف خط‌مشی و شکل دادن به خط‌مشی‌ها کمک می‌کند.

    ـ تعریف یک نقش «محقق خط‌مشی[14]» به منظور بهبود تخصص‌گرایی در جمع‌آوری شواهد این نقش سبب می‌شود اطمینان بیشتری نسبت به تخصصی و آگاهانه بودن خط‌مشی به وجود آید.

    ـ مصاحبه و تحقیقات[15] از کارگزاران صفی و مجریان مستقیم خط‌مشی‌ها به منظور جایگاه خط‌مشی در بین مردم و احیاناً شناسایی علت‌های شکست آن یا شکست خط‌مشی‌های قبلی که ناگزیر به جایگزینی شده‌اند.

    ·         جامعیت[16]

    ـ ارزیابی اثرات[17] که تأثیر خط‌مشی‌ها را بر روی گروه‌های مختلف که خط‌مشی‌ها بر آنها اثر می‌گذارند را بررسی می‌کند.

    ـ مشورت خط‌مشی‌گذاران را قادر می‌کند که خط‌مشی‌های تعیین شده را از دیدگاه مجریان و یا هدف بررسی نمایند و بنابراین عواقب ناخواسته را کاهش می‌دهند.

    ـ دریافت بازخورد از عملیات اجرایی خط‌مشی از گروه هدف و مجریان از اینکه خط‌مشی‌ها چقدر به نتایج تعیین شده رسیده‌اند.

    ـ تحلیل رفتار ذی‌نفعان باعث شناسایی کسانی می‌گردد که خط‌مشی‌ها آنها را تحت تأثیر قرار داده یا آنها را هدایت و جهت‌دهی می‌نمایند. این اقدام، همچنین ممکن است کسانی را شناسایی نماید که بتوانند خط‌مشی‌ها یا بخشی از آن را ارتقاء یا بهبود دهند.

    ·         پیوستگی[18]

    ـ پیدا کردن استراتژی‌هایی که چگونگی غلبه بر موانع را برای پیوستگی خط‌مشی‌ها و سازماندهی آنها حول نیازهای ذی‌نفعان نشان بدهد.

    ـ مشورت کردن و همکاری نیروهای صفی در اجراء به عنوان یک مرحله از فرآیند خط‌مشی‌گذاری شانس اجرای موفق خط‌مشی‌ها را مطابق پیش‌بینی افزایش می‌دهد.

    ـ تیم‌های مکمل[19] در کنار تیم‌های اصلی خط‌مشی‌گذاری باعث استفاده از منابع تخصصی برون سازمانی است که به شناخت و تشخیص مسأله کمک می‌کند.

    ـ سایه افکندن نقش خط‌مشی‌گذاری بر شغل کارکنان اجرایی، این توان بالقوه را برای شکل‌گیری بهتر خط‌مشی از خط‌مشی‌های سازمانی و زمینه‌های وسیع‌تری که در آن نقش ایفا می‌کنند را ایجاد می‌نماید.

    ـ بررسی گروهی موارد زیر را بهبود می‌دهد.

    • شناخت بهتر افراد در سازمان
    • ایجاد فرصت برای آموختن از تجربیات مشترک و دقیق دیگران
    • ایجاد شخصیت‌های حقوقی بزرگ‌تر برای مؤسسات خدمات شهری که بتوانند برای فهم و دریافت موضوعات و مسائل عمومی و کوشش برای حل آنها تلاش نمایند.

    ·         ارزیابی کردن[20]

    ـ شناسایی نتایج دقیق محصولات و پیدا کردن شکاف عملکردی (مسأله) جهت کمک به خط‌مشی‌گذاران برای برقراری ارزیابی منظم اثربخشی در فرآیند خط‌مشی‌گذاری. این اقدام می‌تواند تجربه‌ای به دست بدهد که در مراحل بعدی معلوم شود چه کارهایی باید انجام شود و چه کارهایی نباید انجام شود.

    ـ ارزیابی خط‌مشی‌های جدید و بررسی منظم خط‌مشی‌های موجود، سازوکار اصلی یادگیری از تجربه و کمک به بهبود طراحی و اجرای و آینده می‌باشد. این ارزیابی‌ها، اطلاعات مفید را جمع‌آوری نموده، دقیق می‌نماید و عدم اطمینان را کاهش می‌دهد.

    ـ مدیریت پروژه[21] که خط‌مشی‌گذاران را وادار می‌کند نتایج خط‌مشی‌ها را شناسایی نمایند. این مدیریت پروژه، به ارزیابی منسجم در طول فرآیند خط‌مشی‌گذاری کمک می‌کند اثرات خلاقیت بیشتر و یا ریسک کمتر در خط‌مشی‌گذاری را ارزیابی نماید.

    ـ سازوکارهای آگاهی‌دهنده سریع ایجاد می‌شود که خط‌مشی‌گذاران از طریق آن می‌توانند اطلاعات خود را در مورد تغییرات و پیامدهایی که نتایج پیش‌بینی شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد به روز نمایند.

    ـ ایجاد ظرفیت جهت استفاده از ذی‌نفعان و ارباب رجوع باهوش جهت این که برنامه‌ریزی دقیقی بر ارزیابی و تحقق اولویت‌ها صورت پذیرد. این ظرفیت سبب می‌شود راحت‌تر تعیین نمود چگونه یک خط‌مشی نسبت به اهدافش ارزیابی شود و همچنین به مدیریت ارزیابی منافع خط‌مشی نیز کمک می‌نماید.

    ـ ایجاد حلقه‌های بازخورد[22] که به طراحان خط‌مشی کمک می‌کند به خط‌مشی‌گذاران سطوح پایین‌تر در وزارتخانه‌ها و مؤسسات درباره چگونگی خط‌مشی‌گذاری در عمل و اجرای آن اطلاع‌رسانی نمایند.

    ·         بررسی‌های مجدد

    ـ اندازه‌گیری عملکرد که به شناسایی و اطلاع یافتن از اینکه یک خط‌مشی مطابق انتظار در حال اجرا است کمک می‌کند. همچنین اطلاعاتی به دست می‌دهد که آیا نیازی که سبب ایجاد خط‌مشی شده است، تعدیل یا برآورد شده است یا خیر؟

    ـ سازوکارهای بازخورد[23] که به مراقبت از فرآیند خط‌مشی و نظارت بر پیشرفت کار طبق برنامه تعیین شده کمک می‌کند.

    ·         درس گرفتن از تجربیات

    ـ ذخیره سازی دانش و مدیریت آن که باعث بهبود و استفاده راحت‌تر از شواهد به دست آمده، به اشتراک گذاشتن داده و اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد اهداف خط‌مشی و ارزیابی نتایج و پیامدهای خط‌مشی جاری و اطلاعات لازم برای خط‌مشی‌گذاری آینده خواهد شد.

    ـ ایجاد حافظه سازمانی[24] که به ساخت یک رکورد تاریخی موفقیت و شکست سازمان‌های دولتی طی زمان کمک می‌کند، حافظه سازمانی همچنین کمک می‌کند درس‌ها و عبرت‌ها از اجرا و تحقیقات قبلی و تجزیه و تحلیل‌ها آموخته شود و تشخیص داده شود که کدام خط‌مشی شکست خورده، هزینه‌زا بوده است و چرا؟

    تجزیه و تحلیل[25]: واژه تحلیل، از جمله مفاهیمی است که در مورد آن اختلاف نظر وجود دارد. بعضی معنای عام آن را مورد استفاده قرار می‌دهند و اصطلاح «تجزیه و تحلیل» را به کار می‌برند. از معنای عام آن چنین استنباط می‌شود که برای بررسی و شناخت یک پدیده، ابتدا آن را به اجزاء تشکیل‌دهنده‌اش تفکیک و تجزیه نموده، سپس کیفیت هر جزء و کیفیت رابطه آن (کشف وجود و تبیین[26] رابطه) را با سایر اجزاء و کل پدیده مورد بررسی قرار می‌دهند و به اظهار نظر می‌پردازند. عده‌ای دیگر عقیده دارند که لازم نیست در کنار واژه تحلیل، واژه تجزیه نیز آورده شود. این گروه، معنای خاص از تحلیل را مورد توجه قرار می‌دهند و معتقدند چنانچه کسی بخواهد پدیده‌ای را تحلیل نماید، ابتدا آن را تجزیه نموده و سپس با تبیین رابطه علت و معلولی یا همبستگی، کیفیت و میزان آن را روشن می‌نماید. مجموعه این فعل و انفعالات تحلیل می‌باشد.

    تحلیل‌گران، برای شناخت پدیده‌ها، به مجموعه‌ای از مطالعات و تحقیقات، استدلال‌ها و بررسی‌ها می‌پردازند و از آن طریق روابط بین پدیده‌ها و ساز و کار تأثیر بر روی یکدیگر را مورد توضیح و تبیین قرار می‌دهند. گاهی اوقات، تحلیل‌گران، پدیده‌ای را از جوانب گوناگون مورد تشریح و تفصیل قرار می‌دهند، بسترهای اجتماعی، شرایط و موقعیت رخداد، تقویت‌کننده‌ها، موانع و محدودیت‌ها، پیامدها و نتایج پدیده را مورد واکاوی و شناخت قرار می‌دهند. در این صورت، آنها پدیده را تشریح نموده‌اند. تحلیل‌گران، با دریافت و شناختی که از پدیده مورد بررسی و تشریح آن حاصل نموده‌اند، آن را با پدیده‌های دیگر مرتبط می‌نمایند و به کمک نظریه‌های مرتبط با آن پدیده، به توجیه و تفسیر آن می‌پردازند و به اظهار نظر و قضاوت نیز می‌رسند.

     

     

     

    Share. فیس بوک توییتر پینترست لینکدین تامبلر ایمیل
    مقاله قبلیمقاله مدیریت علمی تیلور
    مقاله بعدی تحلیل الگوی اشتغال در بخش صنعت ایران و بررسی طرح کارانه اشتغال برای جوانان(کاج)
    حانیه قربانی فرد

    پست های مرتبط

    فن حکمرانی (2) (با محوریت اندیشه فوکو)

    تعاریف و مفاهیم خط‌مشی گذاری8-مسائل عمومی- بخش دوم

    مفاهیم و نظریه های خط‌مشی گذاری7-مسائل عمومی- بخش اول

    ثبت پاسخ لغو عملیات پاسخ دهی

    دیده بان خط مشی ایران

    پایگاه خبری دیده بان خط مشی (سیاستگذاری) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت 22075975 درستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    اپلیکیشن دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    پادکست ایپونا

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    افتخارات

    دیده بان خط مشی ایران

    رسانه خط مشی گذاری ایرانی :
    برگزیده يازدهمين كنگره پيشگامان پيشرفت جمهوري اسلامي ايران

    دیده بان خط مشی ایران

    کاندیدای مقام برترين وبسايت ايراني (بخش انقلاب)
    دهمین جشنواره وب و موبایل ایران

    نهادهای خط مشی گذاری و حکمرانی

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    • آخرین نوشته ها
    • محبوب ترین
    12 مرداد 1401

    «آینده‌نگری برای سازمان های بخش عمومی»

    12 مرداد 1401

    رویداد پارلمان دانشجویی

    12 مرداد 1401

    💠 فایل های کارگاه آشنایی با ابزارها و ملزومات پژوهشگری

    9 مرداد 1401

    موسسه حکمرانی کانادا – The Institute on Governance ( IOG)

    8 مرداد 1401

    دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران

    5 اسفند 1396

    مدل‌های خط‌مشی گذاری و تحلیل خط‌مشی در بخش عمومی20-مدل بحرانی،مدل اجتماعی

    26 مهر 1396

    قانون لینکلن؛ تشویق گزارش‌دهندگان فساد در آمریکا

    2 آبان 1396

    او، لُخت است

    18 آبان 1396

    سرفصل های گرایش جدید کارشناسی ارشد سیاستگذاری عمومی

    28 آبان 1396

    همه هزینه ها برای توسعه فرهنگی : خداحافط کلوپ

    رسانه دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    RSS داده نما
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۲۳)
    • هجو زبان فارسی در توئیتر
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۲۲)
    • تعداد گردشگران ورودی به خاورمیانه در یک دهه اخیر به تفکیک کشورها
    • رنگبندی کرونایی شهرستان‌های کشور از (۱۴۰۱/۰۵/۲۱)
    مراجع و وبسایت های مرتبط

    کانال دیده بان خط مشی ایران

    الگو

    دیده بان خط مشی ایران

     اندیشکده حکمرانی شریف

     جامعه اندیشکده ها

     مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

     ژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف

     مرکز پژوهشی آرا

     پژوهشکده مطالعات فناوری

     پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت

     مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌ نگری

     مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

     شبکه کانون‌های تفکر ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    صلاحیت ها و مجوزهای قانونی

    logo-samandehi

    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری

    ما اگر دنبال پیشرفت هستیم و پیشرفت علمی را شرط لازم پیشرفت عمومی كشور میدانیم، توجه داشته باشیم كه مراد ما از پیشرفت، پیشرفت با الگوی غربی نیست. دستور كار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال كردن الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی است
    رهبر معظم انقلاب

    رسانه خط مشی گذاری

    دیده بان سیاستگذاری (خط مشی) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
    رسانه خط مشی گذاری ایرانی دارای شماره ثبت 22075975 از ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    آرمان ما : توسعه و پیشرفت اسلامی ایرانی. کپی رایت 2014-2020, کلیه حقوق برای رسانه دیده بان سیاستگذاری (خط مشی گذاری) ایرانی © محفوظ است.

    عبارت مورد نظر خود را در بالا نوشته و کلید Enter برای جست و جو بزنید و یا کلید Esc را برای لغو بزنید.