فیس بوک توییتر اینستاگرام
    پنج‌شنبه 20 مرداد
    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    • اخبار
    • نظریه ها
      • مفاهیم و نظریه های خط مشی گذاری
        • تعاریف و مفاهیم خط مشی گذاری
        • مدل های خط مشی گذاری
        • نظریه های فرآیند خط مشی عمومی
        • خط مشی گذاری رفتاری
        • مسأله یابی، دستورگذاری و مشروعیت یافتن خط‌ مشی عمومی
        • گروه‌های ذی‌نفوذ و بازیگران خط‌مشی عمومی
        • اجرای خط‌مشی عمومی و ابزارهای آن
        • ارزیابی، یادگیری و تغییر خط‌مشی عمومی
        • درآمدی بر نظریه خط مشی گذاری عمومی (اسمیت)
      • مفاهیم و نظریه های مدیریت دولتی
        • نهضت های مدیریتی در بخش دولتی
        • چالش های مدیریت دولتی در ایران
        • مدیریت دولتی نوین
        • بوروکراسی و توسعه در ایران
        • مقدمه ای بر فلسفه نظریه های مدیریت دولتی
    • قوانین
    • گزارش سیاستی
      1. خط مشی علم و فناوری
      2. خط مشی گذاری فرهنگی
      3. نظام اداری و استخدامی
      4. گزارش های شفافیت و مبارزه با فساد
      5. بحران: بودجه ریزی
      6. بحران : محیط زیست
      7. بحران: آب
      8. بحران: بانکداری و مالی
      9. بحران: صندوق‌های بازنشستگی عمومی‌
      10. گزارش های موضوعی متفرقه
      ویژه
      4 دی 1397

      متن کامل لایحه بودجه ۹۸

      اخیر
      3 مرداد 1401

      گزارش تحول صنعت خودرو

      31 تیر 1401

      سامانه جمع‌نویسی برای ارتقای خط‌مشی‌های اداری کشور

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

    • اقتصادی
      1. شاخص ها و گزارش های اقتصادی ایرانی
      2. شاخص های جهانی
      3. مفاهیم و تئوری های اقتصادی به زبان ساده
      ویژه
      22 اسفند 1398

      صندوق بین المللی پول چطور به کشورهای درگیر ویروس کرونا کمک مالی ارایه می نماید؟

      اخیر
      1 مرداد 1401

      مروری بر وضعیت متغیرها  و شاخصهای اقتصادی 💠تیرماه ۱۴۰۱

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

      6 اردیبهشت 1401

      گزارش تحول صنعت، معدن و تجارت

    • مقالات
      1. مقالات انگلیسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      2. مقالات فارسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      3. مقالات و سخنان اساتید
      ویژه
      10 فروردین 1399

      کرونا و رویکردهای رفتاری دولت‌ها در سیاست‌گذاری

      اخیر
      5 مرداد 1401

      Article: The world after coronavirus-مقاله جهان پس از ویروس کرونا.

      1 مرداد 1401

      تبیین و آسیب شناسی الگوی جاری مدیریت دولتی در ایران

      11 تیر 1401

      خلاصه سیاستی: ابزار تاثیرگذاری بر فرآیند سیاست‌گذاری

    • کتاب و مجلات
      1. کتاب انگلیسی
      2. کتاب فارسی
      3. مجلات
      ویژه
      1 تیر 1397

      کتاب ارزشمند Introducing Public Administration

      اخیر
      22 تیر 1401

      فراخوان ارسال مقاله فصلنامه مطالعات مدیریت خدمات عمومی 

      14 تیر 1401

      فراخوان شماره تابستان فصلنامه حکمرانی و توسعه

      12 تیر 1401

      شماره 13ماهنامه مطالعات دولت

    • مراکز علمی
      • اساتید و بزرگان
      • کنفرانس ها و نشست های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • دانشکده ودانشگاه های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • انجمن های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • سایت های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
    • پادکست، فیلم و سخنرانی
      • پادکست ایپونا
      • سخنرانی های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • فیلم (کلیپ) های سیاستی
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    شما در:خانه»مقالات و تحلیل خط مشی پژوهی (نویسندگان مهمان)»نظرسنجی حزب اتحادملت درسطح ملی پیرامون نگرش‌های سیاسی مردم یک ماه پس از اعتراضات دی‌ماه ۹۶
    001111

    نظرسنجی حزب اتحادملت درسطح ملی پیرامون نگرش‌های سیاسی مردم یک ماه پس از اعتراضات دی‌ماه ۹۶

    0
    توسط امیرحسام بهروز بر 22 اسفند 1396 مقالات و تحلیل خط مشی پژوهی (نویسندگان مهمان)

    نظرسنجی حزب اتحادملت درسطح ملی پیرامون نگرش‌های سیاسی مردم یک ماه پس از اعتراضات دی‌ماه ۹۶

    منبع:سایت خبری تحلیلی امداد

     

    ۲۹c9f23a999ce6237e33e

    چکیده نتایج

    ·        داده‌های این تحقیق بعد از اعتراضات دی‌ماه جمع‌آوری شده‌اند و از این رو می‌توان با بررسی این یافته‌ها به تصویری نزدیک به واقعیت از جامعه‌ی ایرانیِ پس از اعتراضات دی‌ماه دست یافت.

    ·        66 درصد از پاسخگویان اصلاحات تدریجی و گام به گام را به تغییرات سریع و یکباره ترجیح می‌دهند.

    ·        45 درصد پاسخگویان در دسته‌ی بی‌طرف‌ها یا غیروفادارها قرار می‌گیرند. منظور از غیروفادارها افرادی‌اند که انتخاب‌هایشان در مقاطع مختلف و در زمینه‌های مختلف، به‌طور کامل تابع هیچکدام از گرایش سیاسی شناخته شده نیست. اصلاح‌طلب‌ها 22 درصد و اصولگراها 19 درصد جامعه را تشکیل می‌دهد. نکته تأمل‌برانگیز اینجاست که برخلاف تحلیل‌های ارائه شده در خصوص تمایل فزاینده مردم به سمت سلطنت‌طلبان، تنها کمتر از 1 درصد از مردم چنین گرایشی دارند.

    ·        حدود دو سوم پاسخگویان، بیکاری را یکی از سه مشکل عمده کشور می‌دانند (سوال باز و سه‌پاسخی).

    ·        بیش از نیمی از پاسخگویان معتقدند که وضعیت بهداشت و سلامت و اینترنت و فضای مجازی نسبت به سال 92 (قبل از شروع فعالیت دولت روحانی) بهتر شده است. از طرفی بیش از نیمی از پاسخگویان نیز معتقدند که وضعیت اشتغال نسبت به سال 92 بدتر شده است.

    ·        حدود نیمی از پاسخگویان از عملکرد کلی دولت ناراضی هستند. تنها 15 درصد از پاسخگویان از عملکرد دولت اعلام رضایت کرده‌اند. البته 36 درصد نیز میزان رضایتشان از عملکرد کلی دولت را بینابین اعلام کرده‌‌اند.

    ·        تنها 7 درصد از مردم به بهبود وضعیت کشور در یک سال آینده امیدوارند.

    ·        آقای خامنه‌ای و آقای خاتمی بیشترین مقبولیت را در بین مردم دارند. 27 درصد از پاسخگویان آیت‌الله خامنه‌ای را به‌عنوان یکی از سه شخصیت سیاسی ایرانی زنده مورد قبول‌شان اعلام کرده‌اند.

    ·        حدود یک چهارم از پاسخگویان، آقای رئیسی را مناسب‌ترین گزینه برای ریاست‌جمهوری 1400 اعلام کرده‌اند (سوال باز و تک‌پاسخی).

    ·        تنها یک پنجم از پاسخگویان معتقدند زنان نباید حق ورود به استادیوم‌ها را داشته باشند.

    ·        کمتر از یک چهارم از پاسخگویان حق انتخاب آزادانه پوشش را قبول ندارند.

    مقدمه

    گزارش پیش رو، حاوی نتایج فاز نخست نظرسنجی‌های حزب اتحاد ملت پیرامون نگرش‌های سیاسی مردم ایران است که در زمستان سال 96 انجام شده است. بخش میدانی این نظرسنجی از اواخر بهمن تا اواسط اسفند 96 و در شهرهای مختلف 12 استان کشور اجرا شده است. در واقع داده‌های این تحقیق بعد از اعتراضات دی‌ماه جمع‌آوری شده‌اند و از این رو می‌توان با بررسی این یافته‌ها به تصویری نزدیک به واقعیت از جامعه‌ی ایرانیِ پس از اعتراضات دی‌ماه دست یافت.

    روش انجام مصاحبه‌ها به‌صورت رو در رو با کمک کامپیوتر (CAPI) بوده است. بدین صورت که قبل از شروع فاز میدانی، پرسشنامه روی صفحه وب بارگذاری شده بود و پرسشگر در مکان‌های عمومی با پاسخگو مصاحبه می‌کرد و پاسخ‌ها را از طریق موبایل یا تبلتِ متصل به اینترنت، در فرم نظرسنجی ثبت می‌کرد.

    برای آنکه بتوانیم یافته‌های تحقیق را با اطمینانِی نسبی به کل جامعه تعمیم دهیم، انتخاب پاسخگویان به‌صورت ترکیبی از نمونه‌گیری خوشه‌ای و نمونه‌گیری سهمیه‌ای انجام شد. تخصیص سهمیه‌های جمعیت‌شناختی متناسب با نتایج سرشماری سال 1395 انجام گرفت. حجم نمونه این نظرسنجی 2555 نفر است.

    ابتدا مشخصات نمونه مورد بررسی را مرور می‌کنیم.

    مشخصات نمونه

    ابتدا متغیرهای جمعیت‌شناختی و زمینه‌ای این نظرسنجی را مرور می‌کنیم.

    نسبت زنان به مردان 46 به 54 است. طبق نتایج سرشماری سال 1395، این نسبت 49 به 51 است.

    ۲۸ceae0bb4a0d671b6788

    رده‌های سنی 18-29 ، 30-39 ، 40-49 و 50 سال به بالا به‌ترتیب 36، 31، 18 و 15 درصد نمونه را تشکیل می‌دهند. این نسبت در جامعه ایران (جمعیت 18 سال به بالا) به‌ترتیب 31، 29، 19 و 21 درصد است.

     

    e1bc1cd2b2af98040ab5b

    در این نمودار نیز توزیع متغیر سطح تحصیلات مشاهده می‌شود. طبق نتایج سایر پژوهش‌ها این متغیر نیز در نمونه‌ی مورد بررسی، توزیعی تقریباً مشابه جامعه آماری دارد.۵c12755670ee973ec0c9e

    27 درصد پاسخگویان ساکن مناطق روستایی کشور هستند. این نسبت در جامعه 26 درصد است.

     

    ۲e9a19d762b4c9d210a3d

    شاخص طبقه اجتماعی – اقتصادی با توجه به پاسخ‌هایی که پاسخگویان به 6 سوال مربوط به تحصیلات، نوع محل سکونت، شغل، تعداد اعضای خانوار، وضعیت مالکیت منزل و هزینه‌های خانوار داده‌اند محاسبه شده است. می‌دانیم که در یک توزیع نرمال انتظار می‌رود 68 درصد نمونه در دو بخش وسط (C1 و C2) قرار بگیرند. اما هر کشور یا هر جامعه‌ای بنا به توزیع سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی، توزیع متفاوتی برای متغیر طبقه اجتماعی – اقتصادی یا SEC دارد. ۴da257ad4e87c34ff8fbe

    در ادامه، مهمترین نتایج این نظرسنجی را مرور می‌کنیم.

    یافته‌های تحقیق
    با در کنار هم قرار دادن پاسخ‌هایی که پاسخگویان به چند سوال مختلف داده‌اند (شخصیت‌های سیاسی مورد قبول، بهترین گزینه برای انتخابات بعدی، رأی در انتخابات گذشته، نگرش در خصوص مناقشات سیاسی مختلف) مشخص شد که 45 درصد پاسخگویان در دسته‌ی بی‌طرف‌ها یا غیروفادارها قرار می‌گیرند. منظور از غیروفادارها افرادی‌اند که انتخاب‌هایشان در مقاطع مختلف و در زمینه‌های مختلف، به‌طور کامل تابع هیچکدام از گرایش سیاسی شناخته شده نیست.

    با توجه به یافته‌های این تحقیق، اصلاح‌طلب‌ها 22 درصد و اصولگراها 19 درصد جامعه را تشکیل می‌دهد. نکته تأمل‌برانگیز اینجاست که برخلاف تحلیل‌های ارائه شده در خصوص تمایل فزاینده مردم به سمت سلطنت‌طلبان، تنها کمتر از 1 درصد از مردم چنین گرایشی دارند.

    همچنین سهم کمتر سه گرایش اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدال‌گرا در مقایسه با سهم بی‌طرف‌ها به این معنا نیست که اگر در مقطع زمانی فعلی انتخاباتی برگزار شود، مثلاً اصلاح‌طلب‌ها 22 درصد رأی خواهند آورد.  چرا که اولاً بخشی از جامعه در انتخابات شرکت نمی‌کنند و این منجر به بالا رفتن سهم هر جریان از صندوق رأی می‌شود و از آن مهمتر اینکه بی‌طرف‌ها (غیروفادارها) معمولاً آرای خود را به نفع یکی از جریان‌های سیاسی در صندوق می‌ریزند. تجربه دوره‌های اخیر انتخابات نشان داده است که بی‌طرف‌ها بیشتر مستعدند که به نفع اصلاح‌طلب‌ها و یا اعتدال‌گرایان رأی دهند. اما این رفتار الزاماً همواره تکرار نمی‌شود. به‌عنوان مثال در سال 84 این بخش از جامعه رفتار متفاوتی از خود نشان دادند.

    ۳bec8398aafe99b1c2ecd

    مهمترین مشکلات کشور
    حدود دو سوم پاسخگویان، بیکاری را یکی از سه مشکل عمده کشور می‌دانند. این سوال به‌صورت باز پرسیده شده است. همچنین لازم به توضیح است که بعضی از پاسخ‌ها به‌لحاظ معنایی با یکدیگر همپوشانی دارند. با این حال، تفکیک آنها از یکدیگر کمک می‌کند تا بدانیم خود پاسخگویان چه تعابیری برای مشکلات کشور به‌کار می‌برند

    a1534efa8bbe611947f5e

    ارزیابی وضعیت فعلی نسبت به سال 92

    بیش از نیمی از پاسخگویان معتقدند که وضعیت بهداشت و سلامت و اینترنت و فضای مجازی نسبت به سال 92 (قبل از شروع فعالیت دولت روحانی) بهتر شده است. از طرفی بیش از نیمی از پاسخگویان نیز معتقدند که وضعیت اشتغال نسبت به سال 92 بدتر شده است

    ۸۹۳۷۴۲۶۸۵۳۱۸۲۳۱۹a6ea3

    بیشترین تنوع پاسخ‌ها در خصوص عملکرد دولت در خصوص محیط زیست مشاهده می‌شود. به‌نظر می‌رسد نوع محل سکونت عامل مهمی در شکل‌گیری ارزیابی مردم در این زمینه است.۸۵a7ce45994b74edaf50d

    ارزیابی عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف (از 0 تا 10)

    میانگین نمره پاسخگویان به عملکرد دولت در زمینه اشتغال، 2.6 (از 10) است! توضیح اینکه هر کجای خط آبی که در لایه‌های بیرونی دایره قرار بگیرد (مثل اینترنت و فضای مجازی)، نشان‌دهنده‌ی رضایت بیشتر از عملکرد دولت است.

    ۱۱۱۱

    در این جدول نیز مشاهده می‌شود که ارزیابی مردم از عملکرد دولت در زمینه محیط زیست دارای بیشترین پراکندگی است. به‌طوری که شهری‌ها به‌طور چشمگیری نارضایتی بیشتری از عملکرد دولت در حوزه محیط زیست دارند. علت این تفاوت مستلزم بررسی‌های بیشتر است.

    ۲۲۲۲۲۲

    میزان رضایت کلی از عملکرد دولت
    حدود نیمی از پاسخگویان از عملکرد کلی دولت ناراضی هستند. تنها 15 درصد از پاسخگویان از عملکرد دولت اعلام رضایت کرده‌اند. البته 36 درصد نیز میزان رضایتشان از عملکرد کلی دولت را بینابین اعلام کرده‌‌اند۳۳۳۳۳۳

    در بین گرایش‌های سیاسی، اصولگراها کمترین میزان رضایت از عملکرد دولت را دارند.۴۴۴۴۴۴

    تنها 7 درصد از مردم به بهبود وضعیت کشور در یک سال آینده امیدوارند (از این رو مسئولیت سنگینی متوجه اصلاح‌طلبان و سایر جریان‌های دلسوز کشور است تا برای مواجهه با این یأسِ عمومی چاره‌اندیشی کنند).

    شخصیت سیاسی مورد قبول (تا سه پاسخ)

    آقای خامنه‌ای و آقای خاتمی بیشترین مقبولیت را در بین مردم دارند. 27 درصد از پاسخگویان آیت‌الله خامنه‌ای را به‌عنوان یکی از سه شخصیت سیاسی ایرانی زنده مورد قبول‌شان اعلام کرده‌اند۶۶۶۶

    مناسب‌ترین گزینه برای ریاست‌جمهوری 1400

    حدود یک چهارم از پاسخگویان، آقای رئیسی را مناسب‌ترین گزینه برای ریاست‌جمهوری 1400 اعلام کرده‌اند. لازم به توضیح است که سوال به‌صورت باز و تک‌پاسخی پرسیده شده است

    ۷۷۷۷۷۷

    روش ترجیحی برای بهبود اوضاع کشور

    66 درصد از پاسخگویان اصلاحات تدریجی و گام به گام را به تغییرات سریع و یکباره ترجیح می‌دهند۸۸۸۸۸

    برخلاف تصور رایج، به‌نظر می‌رسد که روستایی‌ها تمایل بیشتری به اصلاحات تدریجی دارند.

    ۹۹۹۹

    نگرش پاسخگویان در خصوص پرسش‌های سیاسی و اجتماعی مناقشه‌برانگیز

    تنها یک پنجم از پاسخگویان معتقدند زنان نباید حق ورود به استادیوم‌ها را داشته باشند

    ۱۰۰۰۰۰

    کمتر از یک چهارم از پاسخگویان حق انتخاب آزادانه پوشش را قبول ندارند.۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

     

    ۳۱۱۳۳۱۱۱۱۱۲۲۱۲۲۲۱۱

     

     

    Share. فیس بوک توییتر پینترست لینکدین تامبلر ایمیل
    مقاله قبلیچاپ اولین شماره از فصلنامه مطالعات مدیریت دولتی ایران
    مقاله بعدی حکم انتصاب سرکارخانم دکترزهرااحمدی پوربه عنوان«رئیس مرکزآموزش مدیریت دولتی »
    امیرحسام بهروز
    • سایت اینترنتی

    کاندیدای دکتری مدیریت دولتی- خط مشی گذاری و سیاستگذاری دانشگاه تهران، مشاور حوزه سیاستگذاری علم و فناوری، بودجه ریزی و فناوری اطلاعات

    پست های مرتبط

    حاکمیت و انقلاب فناورانه

    پویایی سیستم های نوآوری در سیلیکون ولی

    تحلیلی بر علل افزایش دزدی در ایران

    ثبت پاسخ لغو عملیات پاسخ دهی

    دیده بان خط مشی ایران

    پایگاه خبری دیده بان خط مشی (سیاستگذاری) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت 22075975 درستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    اپلیکیشن دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    پادکست ایپونا

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    افتخارات

    دیده بان خط مشی ایران

    رسانه خط مشی گذاری ایرانی :
    برگزیده يازدهمين كنگره پيشگامان پيشرفت جمهوري اسلامي ايران

    دیده بان خط مشی ایران

    کاندیدای مقام برترين وبسايت ايراني (بخش انقلاب)
    دهمین جشنواره وب و موبایل ایران

    نهادهای خط مشی گذاری و حکمرانی

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    • آخرین نوشته ها
    • محبوب ترین
    12 مرداد 1401

    «آینده‌نگری برای سازمان های بخش عمومی»

    12 مرداد 1401

    رویداد پارلمان دانشجویی

    12 مرداد 1401

    💠 فایل های کارگاه آشنایی با ابزارها و ملزومات پژوهشگری

    9 مرداد 1401

    موسسه حکمرانی کانادا – The Institute on Governance ( IOG)

    8 مرداد 1401

    دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران

    5 اسفند 1396

    مدل‌های خط‌مشی گذاری و تحلیل خط‌مشی در بخش عمومی20-مدل بحرانی،مدل اجتماعی

    26 مهر 1396

    قانون لینکلن؛ تشویق گزارش‌دهندگان فساد در آمریکا

    2 آبان 1396

    او، لُخت است

    18 آبان 1396

    سرفصل های گرایش جدید کارشناسی ارشد سیاستگذاری عمومی

    28 آبان 1396

    همه هزینه ها برای توسعه فرهنگی : خداحافط کلوپ

    رسانه دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    RSS داده نما
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۲۰)
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۱۹)
    • تجاوز سه روزه به غزه چقدر هزینه روی دست رژیم صهیونیستی گذاشت؟
    • پاسخ به چهار پرسش اساسی درباره ماهواره خیام
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۱۸)
    مراجع و وبسایت های مرتبط

    کانال دیده بان خط مشی ایران

    الگو

    دیده بان خط مشی ایران

     اندیشکده حکمرانی شریف

     جامعه اندیشکده ها

     مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

     ژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف

     مرکز پژوهشی آرا

     پژوهشکده مطالعات فناوری

     پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت

     مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌ نگری

     مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

     شبکه کانون‌های تفکر ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    صلاحیت ها و مجوزهای قانونی

    logo-samandehi

    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری

    ما اگر دنبال پیشرفت هستیم و پیشرفت علمی را شرط لازم پیشرفت عمومی كشور میدانیم، توجه داشته باشیم كه مراد ما از پیشرفت، پیشرفت با الگوی غربی نیست. دستور كار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال كردن الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی است
    رهبر معظم انقلاب

    رسانه خط مشی گذاری

    دیده بان سیاستگذاری (خط مشی) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
    رسانه خط مشی گذاری ایرانی دارای شماره ثبت 22075975 از ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    آرمان ما : توسعه و پیشرفت اسلامی ایرانی. کپی رایت 2014-2020, کلیه حقوق برای رسانه دیده بان سیاستگذاری (خط مشی گذاری) ایرانی © محفوظ است.

    عبارت مورد نظر خود را در بالا نوشته و کلید Enter برای جست و جو بزنید و یا کلید Esc را برای لغو بزنید.