فیس بوک توییتر اینستاگرام
    سه‌شنبه 25 مرداد
    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    • اخبار
    • نظریه ها
      • مفاهیم و نظریه های خط مشی گذاری
        • تعاریف و مفاهیم خط مشی گذاری
        • مدل های خط مشی گذاری
        • نظریه های فرآیند خط مشی عمومی
        • خط مشی گذاری رفتاری
        • مسأله یابی، دستورگذاری و مشروعیت یافتن خط‌ مشی عمومی
        • گروه‌های ذی‌نفوذ و بازیگران خط‌مشی عمومی
        • اجرای خط‌مشی عمومی و ابزارهای آن
        • ارزیابی، یادگیری و تغییر خط‌مشی عمومی
        • درآمدی بر نظریه خط مشی گذاری عمومی (اسمیت)
      • مفاهیم و نظریه های مدیریت دولتی
        • نهضت های مدیریتی در بخش دولتی
        • چالش های مدیریت دولتی در ایران
        • مدیریت دولتی نوین
        • بوروکراسی و توسعه در ایران
        • مقدمه ای بر فلسفه نظریه های مدیریت دولتی
    • قوانین
    • گزارش سیاستی
      1. خط مشی علم و فناوری
      2. خط مشی گذاری فرهنگی
      3. نظام اداری و استخدامی
      4. گزارش های شفافیت و مبارزه با فساد
      5. بحران: بودجه ریزی
      6. بحران : محیط زیست
      7. بحران: آب
      8. بحران: بانکداری و مالی
      9. بحران: صندوق‌های بازنشستگی عمومی‌
      10. گزارش های موضوعی متفرقه
      ویژه
      4 دی 1397

      متن کامل لایحه بودجه ۹۸

      اخیر
      3 مرداد 1401

      گزارش تحول صنعت خودرو

      31 تیر 1401

      سامانه جمع‌نویسی برای ارتقای خط‌مشی‌های اداری کشور

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

    • اقتصادی
      1. شاخص ها و گزارش های اقتصادی ایرانی
      2. شاخص های جهانی
      3. مفاهیم و تئوری های اقتصادی به زبان ساده
      ویژه
      22 اسفند 1398

      صندوق بین المللی پول چطور به کشورهای درگیر ویروس کرونا کمک مالی ارایه می نماید؟

      اخیر
      1 مرداد 1401

      مروری بر وضعیت متغیرها  و شاخصهای اقتصادی 💠تیرماه ۱۴۰۱

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

      6 اردیبهشت 1401

      گزارش تحول صنعت، معدن و تجارت

    • مقالات
      1. مقالات انگلیسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      2. مقالات فارسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      3. مقالات و سخنان اساتید
      ویژه
      10 فروردین 1399

      کرونا و رویکردهای رفتاری دولت‌ها در سیاست‌گذاری

      اخیر
      5 مرداد 1401

      Article: The world after coronavirus-مقاله جهان پس از ویروس کرونا.

      1 مرداد 1401

      تبیین و آسیب شناسی الگوی جاری مدیریت دولتی در ایران

      11 تیر 1401

      خلاصه سیاستی: ابزار تاثیرگذاری بر فرآیند سیاست‌گذاری

    • کتاب و مجلات
      1. کتاب انگلیسی
      2. کتاب فارسی
      3. مجلات
      ویژه
      1 تیر 1397

      کتاب ارزشمند Introducing Public Administration

      اخیر
      22 تیر 1401

      فراخوان ارسال مقاله فصلنامه مطالعات مدیریت خدمات عمومی 

      14 تیر 1401

      فراخوان شماره تابستان فصلنامه حکمرانی و توسعه

      12 تیر 1401

      شماره 13ماهنامه مطالعات دولت

    • مراکز علمی
      • اساتید و بزرگان
      • کنفرانس ها و نشست های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • دانشکده ودانشگاه های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • انجمن های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • سایت های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
    • پادکست، فیلم و سخنرانی
      • پادکست ایپونا
      • سخنرانی های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • فیلم (کلیپ) های سیاستی
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    شما در:خانه»مفاهیم و نظریه های مدیریت دولتی»نهضت های مدیریتی در بخش دولتی17-نظریه تلفیقی مدیریت دولتی
    IMG_3932

    نهضت های مدیریتی در بخش دولتی17-نظریه تلفیقی مدیریت دولتی

    0
    توسط حانیه قربانی فرد بر 27 مرداد 1396 مفاهیم و نظریه های مدیریت دولتی, نهضت های مدیریتی در بخش دولتی

    نهضت های مدیریتی در بخش دولتی

    بخش هفدهم

    نظریه تلفیقی مدیریت دولتی

    مقدمه

    به طور کلی این نظریه معتقد است همه دولت ها در پی ارتقای عملکرد خود هستند. در بخش دولتی عملکرد تجلی دستاوردها (نتایج) عمومی است. این دستاوردها از دو قسمت تشکیل شده است: 1) نتایج خط مشی های عمومی، 2) نتایج مدنی. مورد نخست برای دولت اعتبار می آورد و دومی مشروعیت و سرجمع اعتماد مردم  را نسبت به دولت افزایش می دهد. دولت برای تحقق این نتایج دو اهرم دارد: 1) اختیارات دولتی، 2) قدرت جمعی. این چهار بردار، چهار مختصه ربع برای این شکل ترسیم می کنند که تجلی نقش های چهارگانه دولت در عصر فعلی است؛ یعنی: 1) نقش تبعیت پذیرکردن جامعه 2) نقش متولی عملکرد حکومت، 3) نقش مدیریت کننده رویدادهای ناگهان ظهور و چهارم نقش تاب آور کردن جامعه

    سیر تطور شکل گیری نظریه جدید تلفیقی مدیریت دولتی

    پروژه تلفیق جدید نظریه های مدیریت دولتی در سال 2009 با هدف حمایت از مدیران و کارکنان بخش دولتی و برای خدمت به منفعت عمومی در مواجهه با پیچیدگی های تجزیه ناپذیر، نااطمینانی ها و تلاطم های محیطی آغاز شد (بورگان، a2009). تیم پروژه به رهبری جوسلاین بورگان بر آن بود تا دست اندرکاران مدیریت در بخش  دولتی را به نوعی چارچوب فکری تجهیز کند تا به کمک آن، کارویژه ها، راهبرد ها و فعالیت های پیشین مدیریت دولتی و درس های آموخته شده از اصلاحات انجام شده در سه دهه گذشته بخش دولتی و واقعیت کار و  عمل در عرصه فراصنعتی کنونی را به هم گره بزند و یکپارچه کند.

    خلاف همه تفاوت در سلیقه ها و نگاه های مشارکت کنندگان، موارد زیر مورد توافق همگان قرار گرفت (بورگان، b2009):

    • ماهیت حکمرانی در حال تغییر است.
    • رویکرد ها ، راهبرد ها و فعالیت های گذشته در آینده کفایت نخواهند کرد.
    • دولت نمی تواند به تنهایی پیش رود

    برای پرداختن به موضوعات بحث انگیز پیچیده تجزیه ناپذیر و یافتن راه حل های مناسب برای مسائل رصد ناپذیر عصر حاضر ایده های جدید، ظرفیت های جدید و راه های جدیدی برای انجام کارها ضروری است.

    فهم گذشته : دو نحله نماینده

    1-نظریه اداره امور عمومی سنتی

    به طور کلی مختصات زیر، ویژگی های اصلی اداره امور عمومی سنتی بود:

    • احترام به حاکمیت قانون؛
    • تعهد خدمت به منفعت عامه؛
    • نمایش پاکی ، صداقت و بی طرفی کارکنان در بخش دولتی
    • نیاز به انعطاف پذیری و ارائه خدمات
    • پیوند تنگاتنگ سیاست و خط مشی های عمومی

    شکل های جدید پاسخ گویی

    نظریه کلاسیک مدیریت دولتی عمدتاً بر پاسخ گویی متصدیان امور عمومی به عنوان ابزار کنترل اعمال قدرت کارکنان و مدیران بخش دولتی تأکید داشت؛ ولی هدف غایی پاسخ گویی باید تضمین حساسیت دولت در برابر شهروندان باشد که شکل سنتی پاسخ گویی به این نکته توجه نمی کرد.

    2-مدیریت دولتی جدید

    یکی از نهضت های فراگیر در همه کشورها (حتی ایران)، نظریه مدیریت دولتی جدید است. ریشه های نظری این نهضت به نظریه کارگزاری و همین طور نظریه انتخاب عمومی برمی گردد. این نظریه، چارچوب نظری حاکم بر سازمان های دولتی را از منظر بازار بسته بندی می کند و نه تنها فنون بخش خصوصی بلکه ارزش های این بخش را در مدیریت دولتی تزریق می کند.

    واضعان نظریه تلفیقی مدیریت دولتی تلاش می کنند با بر کشیدن عناصری از هر دو نهضت پیشین، بافته جدیدی ارائه دهند. بنابراین مدعی اند نظریه جدید باید براساس شالوده ای خاص پایه ریزی شود که رگه های آن در دو مدل قبلی وجود دارد.

    خردمایه شکل گیری نظریه تلفیقی مدیریت دولتی

    یکی از چالش های فراروی مدیریت دولتی شکاف بین نظریه و عمل در این حوزه است.

    طراحان مدیریت دولتی جدید مدعی اند ما با استفاده از رشته های بافتنی پیشین تلاش کرده ایم چنان آن ها را ببافیم که بافته جدیدی شکل بگیرید. پس

    1. رشته ای که در برخی از نهضت های پیشین ازجمله اداره امور عمومی، خدمات عمومی جدید، مدیریت ارزش عمومی وجود داشت، مفهوم شهروند ی بود.

    شبکه خط مشی، سیاست و اجرای خط مشی: واضعان نظریه تلفیقی مدیریت دولتی مدعی اند، این نظریه باید نوعی چشم انداز یکپارچه از خط مشی، سیاست و اجرای خط مشی ارائه دهد که در فرایندی چرخه ای، یکپارچه و تعاملی طوری عمل کند که همه بازیگران ذی ربط را به هم گره  زند.

    عنصر سومی که بافت را شکل و استحکام می بخشد، اعتماد عمومی است. شهروندان از هر دولتی با هر فلسفه سیاسی انتظار دارند مشروع، صادق و پاسخ گو باشد. شهروندان از دولت ها انتظار دارند به اصول دموکراتیک احترام بگذارند، حاکمیت قانون را برتابانند و به منافع جمعی خدمت کنند.

    نارضایتی های مردم نسبت به دولت، ضرورت آشتی دادن آزادی در فضای عمومی با رایزنی جمعی درباره ارزش های مشترک در فضای عمومی را ایجاب می کند. طراحان نظریه تلفیقی مدیریت دولتی مدعی اند اکنون بهترین موقعیت برای پرداختن به این چالش است.

    مختصات نظریه تلفیقی مدیریت

    طراحان نظریه جدید با تحلیل مدل کلاسیک مدیریت دولتی و مدیریت دولتی جدید ادعا می کنند، این دو ابزاری ناکافی برای هدایت اصلاحات اداری هستند.

    در این دوره، نقش دولت ها به پیش بینی، پیشگیری و انجام اقدامات اصلاحی برای کاهش مخاطرات رویدادهای ناگوار و بهبود دستاوردهای عمومی تغییر جهت داده است. ما باید در پرتو تعریفی جامع تر از دستاوردهای (نتایج) عمومی با دیدگاهی بسیط از نقش دولت و فهمی پویا از مدیریت دولتی و روابط متقابل بین دولت، مردم و جامعه به نظریه پردازی بپردازیم.

    به گفته بورگان این امر نقطه شروع چارچوب تلفیقی جدید از نظریه های مدیریت دولتی است.

    بورگان (2011: 33) مدعی است هر مدل دیدگاهی از واقعیت را ارائه می دهد، واقعیت را توصیف و نوعی تبیین برای پیش بینی رویدادها عرضه می کند. مدل ها معمولاً پاسخ هایی را ارائه می دهند. کاربران مختلف می توانند یک مدل خوب را در شرایط متفاوت تکرار کنند

    وی در ادامه می افزاید چارچوب پاسخ هایی فراهم نمی کند، بلکه به شکل دهی سؤال ها و خطوط پویش کمک می کند. آن ها ابزارهایی هستند که می توانند به کارگزاران در بررسی پیش فرض ها و واکاوی دامنه کافی از شقوق در اختیار، کمک کنند.

    چارچوب ادعا دارد که هیچ بهترین راه واحدی برای تحقق دستاوردهای (نتایج) عمومی وجود ندارد؛ ولی می توان شقوق مختلف برخورد با شرایط را مشخص کرد. چارچوب نشان می دهد که تصمیم گیری درباره چه کارهایی و چگونگی انجام آنها بسیار اقتضایی است و فقط می تواند در بستر عمل و بستر هر مأموریت و در شرایط منحصربه فرد هر کشور  اتخاذ شود. همچنین چارچوب تلفیقی جدید بورگان به دست اندرکاران مدیریت در سازمان های دولتی کمک می کند تا مبانی مستحکم گذشته، درس های آموخته شده در خلال بیش از سه دهه اصلاحات اداری در مدیریت دولتی کشورهای مختلف جهان و چالش های مدیریت و خدمت در قرن 21 را یکپارچه سازند؛ بنابراین، این چارچوب دست رد بر سینه فعالیت های گذشته نمی زند، بلکه چگونگی پیوند متناسب آن ها با هم و چگونگی ایجاد تحول در وضعیت فعلی از طریق چارچوب جدید را واکاوی می کند. چارچوب بورگان (2011) در شکل 1­11 نشان داده شده است.

     

    دستاورد (نتایج) مدنی
    حکمرانی جمعی
    دستاورد های(نتایج) خط مشی عمومی
    حکمرانی دولت
    ناگهان ظهوری
    تاب آوری
    تبعیت
    عملکرد

    دو بردار عمودی دستاوردهای (نتایج) عمومی مورد انتظار از مدیریت دولتی را در دو بردار دستاوردهای (نتایج) خط مشی عمومی ­ دستاوردهای (نتایج) مدنی ترسیم می کند. نتایج خط مشی عمومی، جایگاه نتایج سازمان های دولتی در بستر جامع نتایج کشور (سیستم و سطح ملی) را نشان

    می دهد و دستاوردهای (نتایج) مدنی، نقش سهم یاری دهنده سازمان های دولتی در ایجاد ظرفیت جمعی جامعه را برای تحقق نتایج بهتر (در گذر زمان) ترسیم می کند. این بردارها شبیه طیف نیستند؛ هر بردار جداست چون محتوای آن ها متفاوت است، ولی لازم و ملزوم هم هستند.

    دو بردار افقی، بر استفاده از اختیار دولت از یک طرف و اتکا بر قدرت جمعی از طرف دیگر برای مدیریت جامعه تأکید دارد (بورگان،c 2009). این دو ابزارهایی هستند که به مدد آن ها دستاوردهای (نتایج) عمومی ممکن است محقق شود. در بیشتر کشورها دولت ها از طریق آمیخته ای از ابزارهای مستقیم و غیرمستقیم  دستاوردهای (نتایج) عمومی را محقق می سازند. چون افزایش بیشتر دستاوردها (نتایج) از طریق ظرفیت دولت (به عنوان تنها بازیگر) ممکن نیست؛ دولت ها بر شبکه های گسترده ای از سازمان ها (داخلی و خارجی) برای تحقق دستاوردهای (نتایج) مطلوب مورد نظر اتکا می کنند.

    در نقطه «و» یا همان محل تقاطع، بحث های متعددی وجود دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند بر قانون و نظم تکیه کنند. برخی دیگر طرف دار نیروهای بازارند و برخی دیگر نوعی توازن متفاوت را بین فضاهای عمومی، خصوصی و مدنی ترجیح می دهند.

    در نقطه «و» یا همان محل تقاطع، بحث های متعددی وجود دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند بر قانون و نظم تکیه کنند. برخی دیگر طرف دار نیروهای بازارند و برخی دیگر نوعی توازن متفاوت را بین فضاهای عمومی، خصوصی و مدنی ترجیح می دهند.

    بدیل های ممکن در فضای بردار های چهار گانه

    با توجه به آنچه گفته شد به نظر می رسد مدیریت دولتی در فضای چندوجهی ای از ممکنات فعالیت می کند. این فضا قواعد، نقش ها و روابط متعارف و جدیدی را دربر می گیرد و دولت ها را به استفاده از اختیار و اقتدارشان برای اهرم کردن قدرت دیگر بازیگران مجهز می سازد تا دستاوردهای (نتایج) عمومی ای را تعقیب کند که می تواند فقط به صورت جمعی محقق شود.

    دیگر بازیگران برای تحقق دستاوردهای (نتایج) عمومی با درجه ای از ارزش عمومی بالا تصمیم گیری می کند. شکل 3­11 پویایی این سیستم را نشان می دهد. دولت از طریق برنامه های عمومی و مؤسسه های عمومی، اقدامات ابتکاری خود را رقم می زند (بردار 1) و به موازاتی که می آموزد از قدرت دیگر بازیگران بهره برداری می کند کند (بردار 2)، با دامنه بسط یافته ای از ممکنات مواجه می شود، درنتیجه دورنمایی از تحقق دستاوردها (نتایج) و افزایش ارزش عمومی (بردار 3) در سطوح مختلف (بردار 4) را خلق می کند.

    دستاورد های (نتایج) خط مشی عمومی
    حکمرانی جمعی
    دستاورد های (نتایج) مدنی
    حکمرانی دولت
    شریک توانا ساز

    قدرتمند ساز

    با هم خلق کننده

    شفافیت / پاسخ گویی شهروندی

    جامعه محوری

    روح مدنی

    ملی

    سیستمی

    سازمانی

    خلاقیت / نمایندگی

    مالیات / هزینه کردن

    قانون گذاری

     

    111
    2
    3
    4
    دستاورد های (نتایج) خط مشی عمومی
    حکمرانی جمعی
    دستاورد های (نتایج) مدنی
    حکمرانی دولت
    شریک توانا ساز

    قدرتمند ساز

    با هم خلق کننده

    شفافیت / پاسخ گویی شهروندی

    جامعه محوری

    روح مدنی

    ملی

    سیستمی

    سازمانی

    خلاقیت / نمایندگی

    مالیات / هزینه کردن

    قانون گذاری

     

    111
    2
    3
    4
    دستاورد های (نتایج) خط مشی عمومی
    حکمرانی جمعی
    دستاورد های (نتایج) مدنی
    حکمرانی دولت
    شریک توانا ساز

    قدرتمند ساز

    با هم خلق کننده

    شفافیت / پاسخ گویی شهروندی

    جامعه محوری

    روح مدنی

    ملی

    سیستمی

    سازمانی

    خلاقیت / نمایندگی

    مالیات / هزینه کردن

    قانون گذاری

     

    111
    2
    3
    4
    حکمرانی جمعی
    دستاورد های (نتایج) مدنی
    حکمرانی دولت
    شریک توانا ساز

    قدرتمند ساز

    با هم خلق کننده

    شفافیت / پاسخ گویی شهروندی

    جامعه محوری

    روح مدنی

    ملی

    سیستمی

    سازمانی

    خلاقیت / نمایندگی

    مالیات / هزینه کردن

    قانون گذاری

     

    111
    2
    3
    4
    دستاورد های (نتایج) خط مشی عمومی

    جهت دانلود این مقاله کلیک کنید .

    تهیه کننده : هدی شمس

    منبع:

    نهضت های مدیریتی در بخش دولتی

    گذشته ،حال و آینده

    دکتر حسن دانایی فرد

    Share. فیس بوک توییتر پینترست لینکدین تامبلر ایمیل
    مقاله قبلینوآوری در نظام های سلامت
    مقاله بعدی مجموعه همایش های اقتصاد مقاومتی – اقتصاد مقاومتی و اقتصاد متعارف
    حانیه قربانی فرد

    پست های مرتبط

    مقدمه ای بر فلسفه نظریه های مدیریت دولتی6-فناوری و ارزش‌ها: آثار ضمنی برای فعالیت‌های اداری

    مقدمه ای بر فلسفه نظریه های مدیریت دولتی5-نظریه‌های ایجاد ارزش و نظریه اداری

    مقدمه ای بر فلسفه نظریه های مدیریت دولتی 4-2 اداره امور عمومی نوین

    ثبت پاسخ لغو عملیات پاسخ دهی

    دیده بان خط مشی ایران

    پایگاه خبری دیده بان خط مشی (سیاستگذاری) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت 22075975 درستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    اپلیکیشن دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    پادکست ایپونا

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    افتخارات

    دیده بان خط مشی ایران

    رسانه خط مشی گذاری ایرانی :
    برگزیده يازدهمين كنگره پيشگامان پيشرفت جمهوري اسلامي ايران

    دیده بان خط مشی ایران

    کاندیدای مقام برترين وبسايت ايراني (بخش انقلاب)
    دهمین جشنواره وب و موبایل ایران

    نهادهای خط مشی گذاری و حکمرانی

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    • آخرین نوشته ها
    • محبوب ترین
    12 مرداد 1401

    «آینده‌نگری برای سازمان های بخش عمومی»

    12 مرداد 1401

    رویداد پارلمان دانشجویی

    12 مرداد 1401

    💠 فایل های کارگاه آشنایی با ابزارها و ملزومات پژوهشگری

    9 مرداد 1401

    موسسه حکمرانی کانادا – The Institute on Governance ( IOG)

    8 مرداد 1401

    دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران

    5 اسفند 1396

    مدل‌های خط‌مشی گذاری و تحلیل خط‌مشی در بخش عمومی20-مدل بحرانی،مدل اجتماعی

    26 مهر 1396

    قانون لینکلن؛ تشویق گزارش‌دهندگان فساد در آمریکا

    2 آبان 1396

    او، لُخت است

    18 آبان 1396

    سرفصل های گرایش جدید کارشناسی ارشد سیاستگذاری عمومی

    28 آبان 1396

    همه هزینه ها برای توسعه فرهنگی : خداحافط کلوپ

    رسانه دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    RSS داده نما
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۲۴)
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۲۳)
    • هجو زبان فارسی در توئیتر
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۲۲)
    • تعداد گردشگران ورودی به خاورمیانه در یک دهه اخیر به تفکیک کشورها
    مراجع و وبسایت های مرتبط

    کانال دیده بان خط مشی ایران

    الگو

    دیده بان خط مشی ایران

     اندیشکده حکمرانی شریف

     جامعه اندیشکده ها

     مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

     ژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف

     مرکز پژوهشی آرا

     پژوهشکده مطالعات فناوری

     پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت

     مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌ نگری

     مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

     شبکه کانون‌های تفکر ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    صلاحیت ها و مجوزهای قانونی

    logo-samandehi

    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری

    ما اگر دنبال پیشرفت هستیم و پیشرفت علمی را شرط لازم پیشرفت عمومی كشور میدانیم، توجه داشته باشیم كه مراد ما از پیشرفت، پیشرفت با الگوی غربی نیست. دستور كار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال كردن الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی است
    رهبر معظم انقلاب

    رسانه خط مشی گذاری

    دیده بان سیاستگذاری (خط مشی) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
    رسانه خط مشی گذاری ایرانی دارای شماره ثبت 22075975 از ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    آرمان ما : توسعه و پیشرفت اسلامی ایرانی. کپی رایت 2014-2020, کلیه حقوق برای رسانه دیده بان سیاستگذاری (خط مشی گذاری) ایرانی © محفوظ است.

    عبارت مورد نظر خود را در بالا نوشته و کلید Enter برای جست و جو بزنید و یا کلید Esc را برای لغو بزنید.