فیس بوک توییتر اینستاگرام
    دوشنبه 24 مرداد
    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    • اخبار
    • نظریه ها
      • مفاهیم و نظریه های خط مشی گذاری
        • تعاریف و مفاهیم خط مشی گذاری
        • مدل های خط مشی گذاری
        • نظریه های فرآیند خط مشی عمومی
        • خط مشی گذاری رفتاری
        • مسأله یابی، دستورگذاری و مشروعیت یافتن خط‌ مشی عمومی
        • گروه‌های ذی‌نفوذ و بازیگران خط‌مشی عمومی
        • اجرای خط‌مشی عمومی و ابزارهای آن
        • ارزیابی، یادگیری و تغییر خط‌مشی عمومی
        • درآمدی بر نظریه خط مشی گذاری عمومی (اسمیت)
      • مفاهیم و نظریه های مدیریت دولتی
        • نهضت های مدیریتی در بخش دولتی
        • چالش های مدیریت دولتی در ایران
        • مدیریت دولتی نوین
        • بوروکراسی و توسعه در ایران
        • مقدمه ای بر فلسفه نظریه های مدیریت دولتی
    • قوانین
    • گزارش سیاستی
      1. خط مشی علم و فناوری
      2. خط مشی گذاری فرهنگی
      3. نظام اداری و استخدامی
      4. گزارش های شفافیت و مبارزه با فساد
      5. بحران: بودجه ریزی
      6. بحران : محیط زیست
      7. بحران: آب
      8. بحران: بانکداری و مالی
      9. بحران: صندوق‌های بازنشستگی عمومی‌
      10. گزارش های موضوعی متفرقه
      ویژه
      4 دی 1397

      متن کامل لایحه بودجه ۹۸

      اخیر
      3 مرداد 1401

      گزارش تحول صنعت خودرو

      31 تیر 1401

      سامانه جمع‌نویسی برای ارتقای خط‌مشی‌های اداری کشور

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

    • اقتصادی
      1. شاخص ها و گزارش های اقتصادی ایرانی
      2. شاخص های جهانی
      3. مفاهیم و تئوری های اقتصادی به زبان ساده
      ویژه
      22 اسفند 1398

      صندوق بین المللی پول چطور به کشورهای درگیر ویروس کرونا کمک مالی ارایه می نماید؟

      اخیر
      1 مرداد 1401

      مروری بر وضعیت متغیرها  و شاخصهای اقتصادی 💠تیرماه ۱۴۰۱

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

      6 اردیبهشت 1401

      گزارش تحول صنعت، معدن و تجارت

    • مقالات
      1. مقالات انگلیسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      2. مقالات فارسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      3. مقالات و سخنان اساتید
      ویژه
      10 فروردین 1399

      کرونا و رویکردهای رفتاری دولت‌ها در سیاست‌گذاری

      اخیر
      5 مرداد 1401

      Article: The world after coronavirus-مقاله جهان پس از ویروس کرونا.

      1 مرداد 1401

      تبیین و آسیب شناسی الگوی جاری مدیریت دولتی در ایران

      11 تیر 1401

      خلاصه سیاستی: ابزار تاثیرگذاری بر فرآیند سیاست‌گذاری

    • کتاب و مجلات
      1. کتاب انگلیسی
      2. کتاب فارسی
      3. مجلات
      ویژه
      1 تیر 1397

      کتاب ارزشمند Introducing Public Administration

      اخیر
      22 تیر 1401

      فراخوان ارسال مقاله فصلنامه مطالعات مدیریت خدمات عمومی 

      14 تیر 1401

      فراخوان شماره تابستان فصلنامه حکمرانی و توسعه

      12 تیر 1401

      شماره 13ماهنامه مطالعات دولت

    • مراکز علمی
      • اساتید و بزرگان
      • کنفرانس ها و نشست های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • دانشکده ودانشگاه های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • انجمن های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • سایت های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
    • پادکست، فیلم و سخنرانی
      • پادکست ایپونا
      • سخنرانی های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • فیلم (کلیپ) های سیاستی
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    شما در:خانه»گزارش های موضوعی خط مشی گذاری و سیاستگذاری»گزارشی از موسسه مکنزی با عنوان «به دست آوردن شغل، از دست دادن شغل: تحول نیروی کار در دوران اتوماسیون»
    photo_2018-04-04_11-11-15

    گزارشی از موسسه مکنزی با عنوان «به دست آوردن شغل، از دست دادن شغل: تحول نیروی کار در دوران اتوماسیون»

    0
    توسط امیرحسام بهروز بر 12 فروردین 1397 گزارش های موضوعی خط مشی گذاری و سیاستگذاری

    گزارشی از موسسه مکنزی با عنوان «به دست آوردن شغل، از دست دادن شغل: تحول نیروی کار در دوران اتوماسیون»

    جهت دریافت نسخه الکترونیکی فایل،کلیک کنید

        • موسسه مکنزی در گزارشی با عنوان «به دست آوردن شغل، از دست دادن شغل: تحول نیروی کار در دوران اتوماسیون» که دردسامبر 2017 به انتشار آن دست زده است، به بررسی مشاغلی می‌پردازد که تا سال 2030 می‌توانند به صورت اتوماتیک انجام شوند و یا به واسطه اتوماسیون ایجاد می‌شوند

    فن‌آوری‌های اتوماسیون یا خودکارسازی از جمله هوش مصنوعی و رباتیک، مزایای چشمگیری برای کسب‌وکارها، اقتصاد، افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی فراهم می‌آورد. اما میزان و گستره جایگزینی فن‌آوری‌ها با کارگران به سرعت توسعه و انطباق، رشد اقتصادی و افزایش تقاضا برای کار بستگی دارد.
    بر اساس این گزارش «در حالی که حدود نیمی از فعالیت‌های کاری در سطح جهان، پتانسیل فنی اتوماتیک‌شدن را از طریق انطباق با فن‌آوری‌های کنونی دارا هستند، نسبت مشاغلی که تا سال 2030 واقعاً جایگزین می‌شوند، پایینتر است. دلیل این مسأله را باید در عوامل فنی، اقتصادی و اجتماعی جستجو کرد که بر انطباق تاثیر گذار هستند». بر اساس سناریوهای مختلف این مطالعه «در 46 کشور مورد بررسی، بین تقریباً صفر و یک‌سوم فعالیت‌های کاری تا سال 2030 می‌توانند جایگزین شوند». این نسبت در کشورهای مختلف متفاوت است، چه آنکه اقتصادهای پیشرفته بیشتر درگیر اتوماسیون هستند.
    حتی با اتوماسیون نیز تقاضا برای کار و کارگر می‌تواند با افزایش رشد اقتصادی بیشتر شود. افزایش درآمد و همچنین مصرف به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه، افزایش مراقبت‌های بهداشتی برای جوامع سالخورده، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و بخش انرژی، و سایر روندها موجب گسترش تقاضا برای نیروی کار می‌شود که می‌تواند جایگزینیِ کارگران را جبران کند. همچنین سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در زیرساخت‌ها و ساخت‌وساز در برخی اقتصادهای پیشرفته باعث کاهش خطر کمبود شغل می‌شود.
    نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که «تا سال 2030، 75 تا 375 میلیون کارگر (3 تا 14 درصد نیروی کار جهان) باید دسته‌بندی شغلی خود را تغییر دهند. علاوه بر این، تمامی کارگران به انطباق نیاز دارند چراکه فن‌آوری‌های مربوط به کار آنها مداوماً در حال پیشرفت و تکامل بیشتر است. این انطباق می‌تواند نیاز به تحصیلات بالاتر یا کسب مهارت‌های اجتماعی، احساسی، خلاقیت و سایر مهارت‌ها باشد».
    در عین حال دو قطبی شدن توزیع درآمد می‌تواند در ایالات متحده و سایر اقتصادهای پیشرفته تدوام پیدا کند و درعین حال ممکن است تقاضا برای اشتغال با دستمزد بالا نیز بیشتر شود اما دستمزهای متوسط کاهش پیدا کند.
    در چین و سایر اقتصادهای در حال ظهور، مشاغل با دستمزد متوسط مانند کارهای خدماتی و ساختمانی احتمالاً موجب بیشترین رشد در مشاغل شده و طبقه متوسط را به طرز قابل‌توجهی افزایش خواهند دارد.
    برای دستیابی به نتایج مطلوب، «سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران باید مزایا و منافع اتوماسیون را در نظر بگیرند و در عین حال به جانشینی کارگران به‌واسطه پیشرفت و گسترش فن‌آوری‌ها نیز توجه کنند. علاوه بر این، انطباق و سازگاری در میان کارگران اهمیتی حیاتی دارد. اصصلاح نظام‌های آموزشی برای کسب مهارت در دانش‌آموزان نیز تاثیری تعیین کننده دارد. اگر نظام آموزشی در اولویت قرار نگیرد و اصلاحات لازم در آن در راستای خلاقیت، کارآفرینی، مهارت‌آموزی و آشنایی با فن‌آوری‌های روز صورت نپذیرد، دستیابی به رشد اقتصادی پایدار ممکن نیست».

    Capture

    Share. فیس بوک توییتر پینترست لینکدین تامبلر ایمیل
    مقاله قبلیپیامدهای تغییرات جمعیتی جمهوری اسلامی ایران
    مقاله بعدی کتاب تدبر فرازمانی در قرآن کریم-(کاربست سیستم برنامه ریزی سلولی عصر مدار)
    امیرحسام بهروز
    • سایت اینترنتی

    کاندیدای دکتری مدیریت دولتی- خط مشی گذاری و سیاستگذاری دانشگاه تهران، مشاور حوزه سیاستگذاری علم و فناوری، بودجه ریزی و فناوری اطلاعات

    پست های مرتبط

    گزارش تحول صنعت خودرو

    سامانه جمع‌نویسی برای ارتقای خط‌مشی‌های اداری کشور

    گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

    ثبت پاسخ لغو عملیات پاسخ دهی

    دیده بان خط مشی ایران

    پایگاه خبری دیده بان خط مشی (سیاستگذاری) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت 22075975 درستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    اپلیکیشن دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    پادکست ایپونا

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    افتخارات

    دیده بان خط مشی ایران

    رسانه خط مشی گذاری ایرانی :
    برگزیده يازدهمين كنگره پيشگامان پيشرفت جمهوري اسلامي ايران

    دیده بان خط مشی ایران

    کاندیدای مقام برترين وبسايت ايراني (بخش انقلاب)
    دهمین جشنواره وب و موبایل ایران

    نهادهای خط مشی گذاری و حکمرانی

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    • آخرین نوشته ها
    • محبوب ترین
    12 مرداد 1401

    «آینده‌نگری برای سازمان های بخش عمومی»

    12 مرداد 1401

    رویداد پارلمان دانشجویی

    12 مرداد 1401

    💠 فایل های کارگاه آشنایی با ابزارها و ملزومات پژوهشگری

    9 مرداد 1401

    موسسه حکمرانی کانادا – The Institute on Governance ( IOG)

    8 مرداد 1401

    دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران

    5 اسفند 1396

    مدل‌های خط‌مشی گذاری و تحلیل خط‌مشی در بخش عمومی20-مدل بحرانی،مدل اجتماعی

    26 مهر 1396

    قانون لینکلن؛ تشویق گزارش‌دهندگان فساد در آمریکا

    2 آبان 1396

    او، لُخت است

    18 آبان 1396

    سرفصل های گرایش جدید کارشناسی ارشد سیاستگذاری عمومی

    28 آبان 1396

    همه هزینه ها برای توسعه فرهنگی : خداحافط کلوپ

    رسانه دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    RSS داده نما
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۲۴)
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۲۳)
    • هجو زبان فارسی در توئیتر
    • آمار کرونا در ایران و جهان (۱۴۰۱/۰۵/۲۲)
    • تعداد گردشگران ورودی به خاورمیانه در یک دهه اخیر به تفکیک کشورها
    مراجع و وبسایت های مرتبط

    کانال دیده بان خط مشی ایران

    الگو

    دیده بان خط مشی ایران

     اندیشکده حکمرانی شریف

     جامعه اندیشکده ها

     مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

     ژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف

     مرکز پژوهشی آرا

     پژوهشکده مطالعات فناوری

     پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت

     مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌ نگری

     مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

     شبکه کانون‌های تفکر ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    صلاحیت ها و مجوزهای قانونی

    logo-samandehi

    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری

    ما اگر دنبال پیشرفت هستیم و پیشرفت علمی را شرط لازم پیشرفت عمومی كشور میدانیم، توجه داشته باشیم كه مراد ما از پیشرفت، پیشرفت با الگوی غربی نیست. دستور كار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال كردن الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی است
    رهبر معظم انقلاب

    رسانه خط مشی گذاری

    دیده بان سیاستگذاری (خط مشی) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
    رسانه خط مشی گذاری ایرانی دارای شماره ثبت 22075975 از ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    آرمان ما : توسعه و پیشرفت اسلامی ایرانی. کپی رایت 2014-2020, کلیه حقوق برای رسانه دیده بان سیاستگذاری (خط مشی گذاری) ایرانی © محفوظ است.

    عبارت مورد نظر خود را در بالا نوشته و کلید Enter برای جست و جو بزنید و یا کلید Esc را برای لغو بزنید.