فیس بوک توییتر اینستاگرام
    چهارشنبه 2 فروردین
    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    • اخبار
    • نظریه ها
      • مفاهیم و نظریه های خط مشی گذاری
        • تعاریف و مفاهیم خط مشی گذاری
        • مدل های خط مشی گذاری
        • نظریه های فرآیند خط مشی عمومی
        • خط مشی گذاری رفتاری
        • مسأله یابی، دستورگذاری و مشروعیت یافتن خط‌ مشی عمومی
        • گروه‌های ذی‌نفوذ و بازیگران خط‌مشی عمومی
        • اجرای خط‌مشی عمومی و ابزارهای آن
        • ارزیابی، یادگیری و تغییر خط‌مشی عمومی
        • درآمدی بر نظریه خط مشی گذاری عمومی (اسمیت)
      • مفاهیم و نظریه های مدیریت دولتی
        • نهضت های مدیریتی در بخش دولتی
        • چالش های مدیریت دولتی در ایران
        • مدیریت دولتی نوین
        • بوروکراسی و توسعه در ایران
        • مقدمه ای بر فلسفه نظریه های مدیریت دولتی
    • قوانین
    • گزارش سیاستی
      1. خط مشی علم و فناوری
      2. خط مشی گذاری فرهنگی
      3. نظام اداری و استخدامی
      4. گزارش های شفافیت و مبارزه با فساد
      5. بحران: بودجه ریزی
      6. بحران : محیط زیست
      7. بحران: آب
      8. بحران: بانکداری و مالی
      9. بحران: صندوق‌های بازنشستگی عمومی‌
      10. گزارش های موضوعی متفرقه
      ویژه
      4 دی 1397

      متن کامل لایحه بودجه ۹۸

      اخیر
      3 مرداد 1401

      گزارش تحول صنعت خودرو

      31 تیر 1401

      سامانه جمع‌نویسی برای ارتقای خط‌مشی‌های اداری کشور

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

    • اقتصادی
      1. شاخص ها و گزارش های اقتصادی ایرانی
      2. شاخص های جهانی
      3. مفاهیم و تئوری های اقتصادی به زبان ساده
      ویژه
      22 اسفند 1398

      صندوق بین المللی پول چطور به کشورهای درگیر ویروس کرونا کمک مالی ارایه می نماید؟

      اخیر
      1 مرداد 1401

      مروری بر وضعیت متغیرها  و شاخصهای اقتصادی 💠تیرماه ۱۴۰۱

      14 خرداد 1401

      گزارش تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1400

      6 اردیبهشت 1401

      گزارش تحول صنعت، معدن و تجارت

    • مقالات
      1. مقالات انگلیسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      2. مقالات فارسی خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      3. مقالات و سخنان اساتید
      ویژه
      10 فروردین 1399

      کرونا و رویکردهای رفتاری دولت‌ها در سیاست‌گذاری

      اخیر
      9 بهمن 1401

      تحلیلی بر مشکلات استانداردسازی در حوزه مصالح ساختمانی منطبق بر قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد

      5 مرداد 1401

      Article: The world after coronavirus-مقاله جهان پس از ویروس کرونا.

      1 مرداد 1401

      تبیین و آسیب شناسی الگوی جاری مدیریت دولتی در ایران

    • کتاب و مجلات
      1. کتاب انگلیسی
      2. کتاب فارسی
      3. مجلات
      ویژه
      1 تیر 1397

      کتاب ارزشمند Introducing Public Administration

      اخیر
      30 مرداد 1401

      چاپ کتاب «حکمرانی؛ رهیافتها و فناوری‌ها» در انتشارات دانشگاه تهران

      22 تیر 1401

      فراخوان ارسال مقاله فصلنامه مطالعات مدیریت خدمات عمومی 

      14 تیر 1401

      فراخوان شماره تابستان فصلنامه حکمرانی و توسعه

    • مراکز علمی
      • اساتید و بزرگان
      • کنفرانس ها و نشست های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • دانشکده ودانشگاه های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • انجمن های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • سایت های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
    • پادکست، فیلم و سخنرانی
      • پادکست ایپونا
      • سخنرانی های خط مشی گذاری و سیاستگذاری
      • فیلم (کلیپ) های سیاستی
    دیده بان سیاستگذاری ایران IPWNA
    شما در:خانه»مفاهیم و شاخص های اقتصادی»شاخص های جهانی»بانک جهانی منتشر کرد وضعیت انجام کسب و کارها در سال 2018 چگونه است؟
    Doing-Business-2018

    بانک جهانی منتشر کرد وضعیت انجام کسب و کارها در سال 2018 چگونه است؟

    0
    توسط امیرحسام بهروز بر 13 آبان 1396 شاخص های جهانی

    بانک جهانی منتشر کرد

    وضعیت انجام کسب و کارها در سال 2018 چگونه است؟

     

    دریافت فایل اصلی گزارش Doing Business2018 :  : کلیک کنید 

    طرح انجام کسب و کار بانک جهانی (Doing Business) ابعاد عینی مقررات کسب و کار و اجرای آن را در 190 اقتصاد در سطح محلی و منطقه ای بررسی می کند.

    طرح انجام کسب و کار از سال 2002 راه اندازی شده است و نگاهی به شرکت های کوچک و متوسط داخلی دارد و مقررات مربوط به آنها را از طریق چرخه زندگی مورد سنجش قرار می دهد.

    طرح انجام کسب و کار (Doing Business)، شاخص های کمی در مقررات برای شروع یک کسب و کار، برخورد با مجوز ساخت و ساز، مجوز برق، ثبت ملک، گرفتن اعتبار، محافظت از سرمایه گذاران، پرداخت مالیات، تجارت خارجی، اجرای قرارداد و حل و فصل ورشستگی را بررسی می کند.

    *محیط کسب و کار

    برای سیاست گذاران، دانستن اینکه اقتصادشان در سهولت انجام کسب و کار در چه رتبه ای قرار دارد، مفید است. همچنین مفید است که بدانند در مقایسه با دیگر اقتصادهای منطقه و میانگین منطقه ای چگونه هستند.

    در جدول سهولت انجام کسب و کار منطقه منا، ایران در جایگاه دوازدهم ایستاده است. رتبه ایران در این شاخص در جهان 124 است.

    بهترین کشور منطقه منا برای سهولت کسب و کار، امارات متحده عربی است که او هم در رتبه جهانی جایگاه 21 را در اختیار دارد. بدترین وضعیت شاخص سهولت انجام کسب و کار در منطقه منا با 186 رتبه جهانی به کشور یمن رسیده است. میانگین رتبه منطقه منا در جهان در این شاخص 115 است.

     

    *شروع کسب و کار

    این موضوع حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع کار، تعداد مراحل، زمان و هزینه یک کمپانی کوچک و متوسط برای شروع و کار رسمی را بررسی می کند.

    در این شاخص، اولین رتبه کشورهای منطقه منا به عمان رسیده است که رتبه 31 جهانی را در اختیار دارد. ایران با رتبه جهانی 97، در جایگاه ششم منطقه قرار گرفت. رتبه جهانی منطقه منا در شاخص سهولت شروع کسب و کار 113 است.

     

    *جواز ساخت و ساز

    برای کارآفرینان در اقتصادهای خاورمیانه و شمال آفریقا ساختن یک انبار به طور قانونی چقدر آسان است؟

    در این شاخص، رتبه اول به امارات متحده عربی رسیده است که در جهان رتبه 2 را در اختیار دارد. ایران در منطقه منا رتبه 4 و در جهان رتبه 25 را در اختیار دارد.

     

    *دریافت برق

    برای کارآفرینان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا چقدر آسان است که بتوانند یک انبار را به برق مجوز کنند؟

    در شاخص دسترسی به برق، امارات متحده عربی هم در منطقه منا و هم در جهان رتبه اول را در اختیار دارد. ایران در رتبه 13 منطقه و 99 جهان قرار گفته است. رتبه منطقه منا در این شاخص در جهان 94 است.

     

    *ثبت ملک

    برای کارآفرینان در اقتصادهای خاورمیانه و شمال آفریقا انتقال اموال آسان است؟

    امارات متحده عربی در این شاخص رتبه اول منطقه و رتبه 10 جهانی را در اختیار دارد. ایران ربته 10 منطقه منا و رتبه 87 جهانی را به خود اختصاص داده است.

     

    *گرفتن اعتبار

    سیستم اطلاعات اعتباری و وثیقه و قوانین ورشستگی در اقتصادهای خاورمیانه و شمال آفریقا چقدر خوب است و دسترسی به اعتبار را تسهیل می کند؟

    در این شاخص، ایران رتبه دوم منطقه و 90 جهان را اشغال کرده است. رتبه جهانی منطقه منا در این شاخص 130 است.

     

    *حفاظت از سرمایه گذاران

    حمایت از سرمایه گذاران دربرابر تجارتشان در اقتصاد های خاورمیانه و شمال آفریقا چقدر قوی است؟

    در این شاخص، اولین کشور امارات متحده عربی قرار گرفته است که رتبه 10 جهانی را به خود اختصاص داده است. ایران در این شاخص در منطقه منا، رتبه 17 را به خود اختصاص داده است و تنها الجزایر، قطر و لیبی وضعیتی بدتر از ایران در منطقه منا دارند. رتبه ایران در جهان در این شاخص 170 است.

     

    *پرداخت مالیات

    فشار اداری برآورده شدن مالیات در اقتصادهای خاورمیانه و شمال آفریقا و مقدار ریسک پرداخت مالیات چگونه است؟

    در این شاخص، قطر رتبه اول منطقه و جهان را اشغال کرده است. ایران رتبه 18 منطقه و 150 جهان را به خود اختصاص داده است. رتبه جهانی کل منطقه منا در این شاخص 83 است.

     

    *تجارت فرامرزی

    این شاخص انجام زمان و هزینه هایی با فرایند لجستیک صادرات و واردات کالا را ثبت می کند.

    صادرات و واردات کالا برای کسب و کارها در خاورمیانه و شمال آفریقا چقدر آسان است؟

    در این شاخص، کشور مالت رتبه اول منطقه و 41 جهانی را در اختیار گرفته است. ایران رتبه 15 منطقه و 166 جهانی را به خود اختصاص داده است.

     

    *اجرای قرارداد

    روند حل و فصل اختلافات تجاری از طریق دادگاه در اقتصادهای خاورمیانه و شمال آفریقا چقدر مناسب است؟

    در این شاخص امارات متحده عربی رتبه اول منطقه و 12 جهانی را در اختیار دارد. ایران هم رتبه 7 منطقه و 80جهان را به خود اختصاص داده است.

     

    *حل و فصل ورشستگی

    در این شاخص، زمان، هزینه و نتیجه رسیدگی به ورشکستگی در مورد اشخاص حقوقی داخلی است.

    رسیدگی به ورشستگی در اقتصادهای خاورمیانه و شمال آفریقا چگونه است؟

    در این شاخص، رتبه اول به تونس تعلق گرفت. این کشور در جهان رتبه 63 را در اختیار دارد. ایران رتبه 15 منطقه و 160 جهان را به خود اختصاص داده است.

     

     

    Share. فیس بوک توییتر پینترست لینکدین تامبلر ایمیل
    مقاله قبلیپادکست : سیاست تک فرزندی چین
    مقاله بعدی صندوق بین المللی پول: چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و افغانستان و پاکستان (MENAP) 2017
    امیرحسام بهروز
    • سایت اینترنتی

    دکتری مدیریت دولتی- خط مشی گذاری و سیاستگذاری دانشگاه تهران، مشاور حوزه سیاستگذاری علم و فناوری، بودجه ریزی ، تامین فالی فناوی و نوآوری

    پست های مرتبط

    گزارش بانک جهانی «doing business ۲۰۱۹ »پیرامون ارتقای رتبه ایران در زمینه تجارت فرامرزی

    گزارش «شاخص توسعه انسانی ۲۰۱۸» سازمان ملل متحد-صعود یک پله‌ای ایران

    گزارش درخصوص شاخص جهانی رقابت پذیری استعداد

    ثبت پاسخ لغو عملیات پاسخ دهی

    دیده بان خط مشی ایران

    پایگاه خبری دیده بان خط مشی (سیاستگذاری) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت 22075975 درستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    اپلیکیشن دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    پادکست ایپونا

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    افتخارات

    دیده بان خط مشی ایران

    رسانه خط مشی گذاری ایرانی :
    برگزیده يازدهمين كنگره پيشگامان پيشرفت جمهوري اسلامي ايران

    دیده بان خط مشی ایران

    کاندیدای مقام برترين وبسايت ايراني (بخش انقلاب)
    دهمین جشنواره وب و موبایل ایران

    نهادهای خط مشی گذاری و حکمرانی

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

    • آخرین نوشته ها
    • محبوب ترین
    9 بهمن 1401

    تحلیلی بر مشکلات استانداردسازی در حوزه مصالح ساختمانی منطبق بر قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد

    8 بهمن 1401

    طراحی سیستم ارزیابی عملکرد شرکت های دولتی از حیث مسئولیت اجتماعی

    27 دی 1401

    وزارت بحران؟!

    30 مرداد 1401

    چاپ کتاب «حکمرانی؛ رهیافتها و فناوری‌ها» در انتشارات دانشگاه تهران

    12 مرداد 1401

    «آینده‌نگری برای سازمان های بخش عمومی»

    5 اسفند 1396

    مدل‌های خط‌مشی گذاری و تحلیل خط‌مشی در بخش عمومی20-مدل بحرانی،مدل اجتماعی

    26 مهر 1396

    قانون لینکلن؛ تشویق گزارش‌دهندگان فساد در آمریکا

    2 آبان 1396

    او، لُخت است

    18 آبان 1396

    سرفصل های گرایش جدید کارشناسی ارشد سیاستگذاری عمومی

    28 آبان 1396

    همه هزینه ها برای توسعه فرهنگی : خداحافط کلوپ

    رسانه دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    RSS داده نما
    • ویژگی‌های هشت گانه فاز دوم طرح نوسازی و تثبیت پالایشگاه آبادان
    • رنگبندی کرونایی شهرستان‌های کشور از (۱۴۰۱/۱۲/۲۶)
    • اکران نوروزی سینماهای کشور
    • مشخصات جت پیشرفته آموزشی یاسین
    • ماجرای بزرگترین سقوط بانکی آمریکا پس از بحران مالی ۲۰۰۸ چیست؟
    مراجع و وبسایت های مرتبط

    کانال دیده بان خط مشی ایران

    الگو

    دیده بان خط مشی ایران

     اندیشکده حکمرانی شریف

     جامعه اندیشکده ها

     مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

     ژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف

     مرکز پژوهشی آرا

     پژوهشکده مطالعات فناوری

     پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت

     مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌ نگری

     مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

     شبکه کانون‌های تفکر ایران

    دیده بان سیاستگذاری ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    دیده بان خط مشی ایران

    صلاحیت ها و مجوزهای قانونی

    logo-samandehi

    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • ارتباط با ما
    • کانال تلگرام
    • اینستاگرام
    • آپارات
    • پادکست ایپونا
    • ورود
    • ثبت نام
    • ناحیه کاربری

    ما اگر دنبال پیشرفت هستیم و پیشرفت علمی را شرط لازم پیشرفت عمومی كشور میدانیم، توجه داشته باشیم كه مراد ما از پیشرفت، پیشرفت با الگوی غربی نیست. دستور كار قطعی نظام جمهوری اسلامی، دنبال كردن الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی است
    رهبر معظم انقلاب

    رسانه خط مشی گذاری

    دیده بان سیاستگذاری (خط مشی) ایران دارای مجوز شماره ۸۲۵۳۰ از از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
    رسانه خط مشی گذاری ایرانی دارای شماره ثبت 22075975 از ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    هدف ما نشر، گسترش ونهادینه سازی مفاهیم و دستاوردهای خط مشی گذاری دولتی و سیاستگذاری عمومی به سوی ایران اسلامی پیشرفته می باشد.

    آرمان ما : توسعه و پیشرفت اسلامی ایرانی. کپی رایت 2014-2020, کلیه حقوق برای رسانه دیده بان سیاستگذاری (خط مشی گذاری) ایرانی © محفوظ است.
    آرمان ما : توسعه و پیشرفت اسلامی ایرانی. کپی رایت 2014-2020, کلیه حقوق برای رسانه دیده بان سیاستگذاری (خط مشی گذاری) ایرانی © محفوظ است.

    عبارت مورد نظر خود را در بالا نوشته و کلید Enter برای جست و جو بزنید و یا کلید Esc را برای لغو بزنید.